Kommet på min trøje
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Her den anden dag kom jeg på min trøje. Det er ikke noget, jeg sådan lige brænder for, at min mor skal vide. Hvordan kan jeg vaske den?

Svar:
Hej
Det kan jo ske, og derfor er der nogle ting du kan gøre, for at få fjernet pletten, så din mor ingenting opdager.
Hvis du aldrig normalt selv vasker tøj, vil din mor måske synes, at det er underligt, at du pludselig vasker.
Men hvis I har en vaskemaskine, og du har mulighed for at vaske den en dag, hun ikke er hjemme, kan du gøre det.
Nu ved jeg ikke hvilken trøje det er, men kig på mærkatet inde i trøjen, der står angivet hvor mange grader, du må vaske trøjen på.
Så fylder du en smule vaskepulver i maskinen og vasker den på de grader, som trøjen nu kan tåle.
Hvis du ikke vil bruge vaskemaskinen, kan du også fint vaske trøjen i hånden.
Fyld vasken op med varmt vand og vaskemiddel og opløs vaskemiddlet i vandet inden du komemr trøjen i.
Lad trøjen ligge i blød i cirka 20 minutter og bagefter så skrub trøjen godt med hænderne især der, hvor pletten er.
Vrid trøjen godt og hæng den til tørre.
Du kan eventuelt også bare vælge at fjerne pletten ved at putte lidt varmt vand og sæbe på en klud og gnubbe godt på pletten og håbe, at den forsvinder ved det.
Så kan du jo bare smide trøjen til vask uden at din mor opdager noget.
Håber, at du kan bruge svaret.
Glædelig jul
Venlig hilsen Mette