kondom
brevkassespørgsmål af
mark
16 år
hej jeg er 16 år og skal have sex med min kæreste snart, og jeg har prøvet kondomer. men det virker ikke til at min pik er stor nok, den er 15 cm.

Svar:
Kære du.
Hvor dejligt, at du har en sød kæreste, som du er så glad for. Sex er en spændende "udvidelse" af forholdet, og det betyder meget for forholdet og tilliden. Sex i starten kan være lidt overvældende, og det kan måske også føles lidt pinligt eller akavet at skulle købe kondomer og sådan noget (som for eksempel glidecreme, som kan være rart at have de første par gange, for at undgå at det gør ondt). Men det er så godt, at I tænker over den slags. Der findes mange forskellige slags kondomer, både forskellige størrelser, forskelligt materiale, form, smag osv. osv. Der er nok det største udvalg på et apotek eller i matas. Ellers kan man faktisk bestille kondomer til levering, hvis man synes, det er lidt ubehageligt at købe i butik, her er for eksempel en god side med mange forskellige kondomer. De bliver leveret diskret (i en pakke uden noget udenpå, så man ikke kan se hvad det er) indenfor et par dage! Men man kan også sagtens gå på apoteket og finde forskellige størrelser, hvis du synes, det virker lettere.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig, og at du finder ud af det hele!
Sophie