Kæreste-problemerne.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus. Den 3 juni fik jeg min aller første kæreste, som jeg er utrolig glad for! Før vi blev kærester, vidste jeg godt, at han havde været en player. Han havde blandt andet skrevet med mine bedste veninder. Jeg vidste ikke helt, hvordan jeg skulle se på det, så jeg blev ved med at skrive med ham, selvom mine veninder sagde, at jeg ikke skulle- for jeg kunne føle, at han var noget for mig. Nogle uger efter vi var kommet sammen, så dukkede der en besked op på min facebook, fra en der hed D., hvorpå hun spurgte mig, om jeg vidste, at M. (kæresten) var sammen med os begge to på samtidigt. Jeg gik totalt kold og skrev hurtigt til Mads. Han skrev selvfølgelig, at det ikke var rigtigt. Men jeg vidste ikke, hvem jeg skulle tro på, da jeg også vidste, at han var player. Jeg troede på M.. Jeg fandt ud af, at det var det rigtige valg at tro på ham. Jeg skrev til ham igen, og tilbage skrev han, at han undskyldte meget og aldrig ville gøre det igen. Jeg tilgav ham og glemte problemet. Efter det problem har der ikke været andre. Men her idag så jeg på hans facebookprofil, og så så at han havde skrevet til hans veninde. Veninden spurgte så, om hvorfor han havde slået op med D. Han svarede så ja, og efter spurgte hun hvorfor. Han skrev tilbage, at der var en anden pige der kunne lide ham(mig). Og lige det øjeblik, gik jeg kold. Jeg vidste ikke hvadx der foregik inde i mit hoved. Jeg blev mega ked af det, for jeg kunne jo ikke vide, om han mente det på den måde, at han ikke kunne lide mig. Veninden spurgte så, om hvorfor han var kærester med jeg og D, og så skrev han, at han ikke vidste det, men en ting vidste han åbenbart! Hans hjerte brændte efter hende.. Det var som om, mit hjerte gik i stå. Denne besked er skrevet 4 dage efter vi kom sammen. Jeg blev så forfærdelig ked af det, og er det stadig. Jeg synes selv, at jeg får det til at lyde som om, at jeg skal slå op med ham. Men det kan jeg ikke, og vil heller ikke. Mine veninder siger bare, at jeg skal slå op med ham, men det kan og vil jeg ikke!! Jeg elsker ham virkelig højt, og vil ikke lade vores forhold stoppe her, for jeg elsker ham for højt, til at forlade ham!! Så jeg vil høre, om I/du har en løsning på dette kompliceret problem? Håber virkelig I/du kan hjælpe mig? Hilsen Sarah, som aldrig vil forlade kæresten. P.s skriv endelig hvis I ikke forstår spørgsmålet/problemet ordenligt;)

Svar:
Hej Sarah
Det lyder også til at være noget af en sitution du er havnet i, så jeg håber at mit svar kan være med til at støtte dig.
For mig lyder det som om at du er havnet i et trekants-drama, altså at der er 3 mennesker på et område hvor der kun burde være 2.
Jeg kan forestille mig at din situation er rigtig svær, for du har mange følelser for en player, og samtidig kan du godt mærke at forholdet ikke går som du gerne vil have.
Derfor tror jeg svaret er - at du bliver nødt til at finde dine svar i dine egne spørgsmål.
Lad mig prøve at give dig mit bedste bud på, hvad jeg synes at et forhold skal have i sig. Det kan være at du måske kan genkende nogle af tingene eller måske blive inspireret af dem. Og så kan vi kigge på spørgsmål og handlemuligheder til sidst.
Jeg mener at kernen i et forhold er, at følelserne skal være gengældt, det vil sige at både du og din kærestes følelser er lige store for hinanden.
Men et forhold betyder mere end bare følelser. Der skal også være noget sikkerhed i et forhold, altså at du undgår at blive for ked af det og få for sårede følelser. Den slags opbygger man igennem tillid, altså at begge to kan stole på hinanden. Hvis man ikke stoler på hinanden i et forhold, så vil man naturligt blive mere og mere usikker på om det er det rigtige man har gjort.
Desuden synes jeg at et forhold også skal have en stor del ærlighed i sig, at man kan sige sandheden til hinanden og altid være ærlige overfor hinanden. For hvis man føler at man bliver løjet overfor og aldrig helt ved hvad der sker, så vil der naturligt opstå en masse tvivl. Kan jeg nu stole på min kæreste? Den slags spørgsmål er aldrig rare at gå rundt og spørge sig selv om.
Så nu er det jeg vil vende mine ord til et spørgsmål - Oplever du at forholdet med M. gengælder dine følelser, giver dig sikkerhed og tillid til at stole på ham, og at han altid er ærlig overfor dig? Med andre ord, giver forholdet mening selv uden følelser?
Det er rigtigt godt at du har nogle veninder som har en mening, men beslutningen er noget du selv må stå med, altså om du vil:
1. Fortsætte under de betingelser der er i forholdet og acceptere dem som de er.
2. Slå op og gå din egen vej.
3. Snakke med M og fortælle ham hvordan du har det, og så løse det sammen.
Det er her du må finde dine svar. Og igen, følelser kan være rigtige dejlige, men det er ikke noget som må tage kontrollen fra dig over dit eget liv. Du er et unikt menneske og skal derfor passe godt på dig selv, specielt på dine følelser.
Mvh
Casper