Kærester hvordan for man det ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg er en pige på 17år Som har et spørgsmål til jer Jeg er begyndt at tænke meget på det med kærester Hvordan for man det ? Mange af dem jeg kender på min alder har eller har haft det Det synes jeg må være skønt for dem Men der er et problem Og det er jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre for at få opmærksomhed fra fyre Det virker helt urealistisk for mig at der er en der ville ku li mig Jeg er meget genert og tilbageholdende Så bare at gå hen til en sød fyr og sige hej hva hedder du jeg hedder ....... og hvor gammel er du så det der med at starte en samtale er jeg ikke god til Er der noget jeg kan gøre for at få kontakt til nogen søde fyre Uden det blir ubehageligt for mig ! Tak for jeres goe brevkasse Håber i svare mig Kærlighilsen fra Rose :-)

Svar:
Hej
Først vil jeg lige beklage det sene svar. Vi har alle været fraværende her i julen.
Der er desværre ikke rigtig nogen god opskrift på hvordan man får en kæreste. Det er meget forskelligt hvornår personer får deres første kæreste. Det sker når man finder en man bliver vild med, som også er vild med en.
Det kan være svært at møde drenge hvis man er genert. Men det kan du arbejde med. Prøv at øve dig på hvad du vil sige til en fyr foran spejlet. Du kan også få en veninde til at "lege" fyr og snakke med hende. Hun kan måske også give dig nogle tips.
Hvis det er en bestemt du vil snakke med, kan du finde ud af hvilke interesser han har. På den måde ved du på forhånd hvad du kan snakke med ham om. Du kan også bruge internettet til at komme i snak med fyre. Måske du er på facebook eller lignende og er venner der med en fyr du vil snakke med. Det kan være nemmere at tage initiativ og snakke med en fyr når man skriver istedet for at snakke.
En sidste ting du kan gøre er at første gang du skal snakke med en fyr, så få en veninde eller ven til at være med. Start en samtale hvor i er flere til stede, når du føler dig mere sikker kan du give dem tegn til at gå væk, så du kan snakke alene med fyren.
Godt  nytår
Denise