Mine spørgsmål
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej cyberhus jeg har mange spørgsmål som jeg gerne vil stille jer så her kommer de 1.Jeg overvejer at blive ''Pretty boy'' kan jeg blive drillet ? 2.Jeg er Bisexuel men hvordan kan man fortælle det til folk 3.Hvodan kan jeg finde en drenge kæreste nemt ? 4.Hvordan kan en dreng pynte sig Fx. piger bruger make-up ? 5.Alle mine venner driller mig fordi jeg er bøsse hvad skal jeg gøre Hjælp mig cyberhus !

Svar:
Hej med dig
Tak for dine spørgsmål. Jeg vil forsøge at svare så godt jeg kan.
Til spørgsmålet omkring du kan blive drillet, hvis du er pretty boy så afhænger det lidt af dig selv og dine omgivelser. Nogengange bliver man drillet af andre, hvis man skiller sig lidt ud eller hvis der er nogen omkring en som er usikre. Selvom du kan blive drillet med at være pretty boy så synes jeg du skal være det, hvis det er det du har mest lyst til.
Hvis man selv udstråler selvsikkerhed og tror på det er okay, at man er som man er, så vil det smitte af på dine omgivelser og de vil lettere respektere, hvis du ser anderledes ud end dem. Hvis der er mange i din omgangskreds, der allerede er pretty boys så tror jeg ikke du behøver bekymre dig om at blive drillet. Men i sidste ende er det vigtigste, at du tager det tøj på og ser ud som du allerhelst vil ligemeget om der så er risiko for at blive drillet. Hvis andre driller skal du som sagt huske på det er, fordi de er usikre og det skal du ikke lade gå ud over dig.
I forhold til at du er bisexuel og gerne vil fortælle det til folk, så tænker jeg, det er vigtigt, du fortæller det til en du stoler på. Måske kan du tale med dine forældre, en ven eller veninde eller måske en lærer, du føler, du kan åbne dig for. Man kan især i din alder være i tvivl om man er til piger og drenge og derfor tænker jeg, det vil være godt at prøve at tale med en du stoler på. Fordi du er bisexuel nu, kan det sagtens ændre sig med alderen og at tale om det, kan nogen gange hjælpe en med at finde ud af, hvad man er til og samtidig vil det blive lettere at fortælle det til flere efter du har talt lidt mere om det med en du stoler på.
Du skriver, du gerne vil finde en drenge kæreste nemt, og det er jo desværre ikke altid lige nemt, at finde en man passer sammen med sådan lige. Ligegyldigt om det er en pige eller dreng man gerne vil være sammen med, så kan det være svært især når man stadig udvikler sig og ændrer sig hele tiden. Nogengange er der en i ens omgangskreds man kan lide, men hvis ikke det er tilfældet, så kan du måske starte til en eller anden fritidsaktivitet, hvor du vil møde nogle nye mennesker, som du kan lære at kende, hvor I har noget tilfælles. Det tager altid tid at lære folk at kende, og det er jo et godt udgangspunkt for at finde en kæreste at I har en fælles interesse.
Til spørgsmålet om, hvordan drenge kan pynte sig, så tænker jeg at alle må gøre lige, hvad de vil. Nogen drenge bruger også make up og der burde egentlig ikke være forskel på, hvad drenge og piger kan pynte sig med eller tage på. Så udover at drenge kan tage det tøj på de vil, så kan man ha kasket på, bruge make up eller smykker er der jo mange rappere der har på. Så der er egentlig en del muligheder for at pynte sig som dreng.
Til dit sidste spørgsmål omkring dine venner der driller dig, fordi du er bøsse, så tænker jeg, du skal prøve at tale med en lærer eller dine forældre om det. Det er ikke okay at blive drillet, og det er rigtig godt, du skriver her, fordi det viser, du ved det ikke er okay og at du prøver at sætte en grænse for, hvad du har lyst til at finde dig i. Desuden er der måske en af dine venner, der ikke driller ligeså meget, som du kan forsøge at forklare, du gerne vil forstås og have lov til at være dig selv, som du er. Hvis ikke de forstår dig, så er det vigtigt, du taler med en voksen omkring det, så du ikke står alene med problemet.
Jeg håber, du kunne bruge mine svar. Held og lykke med det hele.
Mvh Miriam