monobryn
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg har monobryn og har haft det ca. et halvt år. Det er først virkelig blevet slemt :( kan man permanent fjerne det? Det er ret ubehageligt at have det når man fx er i skole... Men hvad gør man?

Svar:
Hej med dig
Der er mange der oplever, at de får mere hår mellem øjenbrynene når de bliver ældre. Det er noget, som man dog sagtens kan gøre noget ved.
Jeg vil komme med et par ideer til dig, hvis du gerne vil af med dine monobryn. Du kan bl.a. gå til frisøren og blive vejledt i hvordan man bedst holder det væk, det har de sikkert prøvet før og er kloge på dette område. Derudover kunne du spørge din mor eller en anden kvinde i din familie, om du må låne deres pincet til at plukke det væk, eller om de vil hjælpe dig med at fjerne det. Hvis du selv giver dig i kast med at plukke hårene væk, så er det bedst at gøre det efter du har været i bad så dine porer er åbne og det derfor er lettere at fjerne hårene. Det kan nemlig godt gøre lidt ondt at plukke sine øjenbryn, og huden er måske lidt rød bagefter. Men det er i hvert fald en måde som mange, også mænd der er trætte af deres monobryn fjerner deres hår på.
Man kan godt fjerne hår permanent. Jeg kender ikke priserne, men det vil højst sandsynligt betyde du skal betale dig fra det, på en form for skønhedsklinik.
Jeg håber du kunne bruge svaret!
Venlig hilsen Maria