ok at være jaluex på bedste veninden ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
heey cyberhus. jeg har gået rundt og tænkt på. er det enlig ok at være jaluex på sin bedste veninde?? det er bare det at alt virker så perfekt ved hende, hun for alle drengens opmærksomhed hun er charmerende og smuk har en fantastisk krop er vildt dygtig i skolen har dejlig familie er et naturtalent til alt hun fortager sig. hun lever sundt og er sund og fornuftig men ikke så fornuftig at hun er kedelig. det er bare som om man blegner ved siden af sådan en person føler mig slet ikke god nok til at være hendes veninde og er altid bange for at hun vil skifte mig ud for hvad skal hun med sådan en kedelig en som mig? men ved ikke om det e rok at være jaluex på sin bedste veninde fordi jeg føler mig som en rådne en at jeg ikke kan værsætte og være stolt i stedet for bare at blive misundelig. venlig hilsen mig

Svar:
Hej med dig
0
false
21
18 pkt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Det virker som om du er meget glad for din veninde og at hun er en du gerne vil blive ved med at være veninde med. Jeg synes ikke der er noget galt i at være glad for sin veninde og at du kan se at hun har nogle kvaliteter.
Men når du skriver at du er misundelig og jaloux på hende, så tænker jeg at det virker som om du synes hun har noget du også gerne vil have. Når de tanker opstår, får du en masse negative tanker om dig selv. F.eks. at du selv synes du er kedelig og en rådden en. Jeg synes ikke det er særlig godt at du får de tanker om dig selv, for det er ikke sandheden.
Så når du er misundelig og jaloux på din veninde, opstår der negative tanker hos dig selv, som kan være ødelæggende for både dig og din veninde. Så jeg synes faktisk ikke det er særlig godt at du er jaloux på din veninde. Jeg tænker også at det kan blive svært for jer at være at være veninder, hvis du hele tiden tænker, at hun er bedre end dig.
Jeg synes du skal prøve at tænke på alle de gode kvaliteter du selv har og at du faktisk har en god veninde som er sammen med dig fordi netop du er, den som du er. Hvis du spørger din veninde, er jeg sikker på at hun også vil kunne sige rigtig mange gode ting om dig. Når man er veninder kan man også nemt komme til at sammenligne sig med hinanden og så ser man kun alt det gode ved den anden og glemmer helt sig selv.
Jeg håber du vil prøve at værdsætte din veninde og tænke på at I begge har mange kvaliteter at bidrage med i jeres venskab. Jeg er også sikker på at jeres venskab vil være bedst, hvis du ser jer som lige værdige.
De bedste hilsner Sine