Problemer
brevkassespørgsmål af
Majse
15 år
hej, mange af mine bedsteveninder går i modtagerklasse, hvilket gør at jeg rigtig tit hænger ud sammen med dem nede i deres klasse. Jeg har nu fundet ud af at denne her dreng kan lide mig, men han taler kun arabisk, og er virkelig genert. Han tør knap nok tale til mig. Har hørt fra nogen i hans klasse at han "elsker" mig, og jeg ved ikke helt hvordan jeg har det med det. Han er meget sød og alt det, men hvis han ikke engang kan sige Hej når jeg går forbi på gangen, hvordan skal der så nogensinde ske noget? Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig :-)
Jeg kan godt forstå, at du synes det er en lidt mærkelig opførsel ham drengen har. Hvis han er forelsket i dig, så ville man jo tænke, at det var helt naturligt at han rykkede på det, og gjorde noget for at komme i kontakt med dig.
Mennesker er meget forskellige, og det kunne godt lyde som om, at du er lidt mindre genert end ham, og derfor ikke helt kan forstå, hvorfor han holder sig tilbage. Måske han er rigtig nervøs for at blive afvist, hvis han snakker til dig, eller også er han bange for at de andre skal drille ham, fordi de ved, at han godt kan lide dig. Der kan være mange grunde til, at han ikke tør tage initiativet til at snakke med dig.
Hvis du synes han er sød, og hvis du kunne tænke dig at lære ham lidt bedre at kende, synes jeg, at du skal prøve at snakke lidt med ham istedet, så han på den måde måske bliver lidt mere tryg i dit selvskab. Det kan godt være, at du skal starte samtalerne i lidt tid, men jeg tror, at når han føler sig tryg og føler, at du vil ham det bedste, så skal han også nok tage initiativ til at snakke med dig... Og så kan I jo se, om det kan udvikle sig til et rigtig godt venskab eller måske et forhold :-)
Mange hilsner
Christina.