Underligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa Jeg vil gerne farves brunhåret, og få brune kontaktlinser.... Kan man se det er fake? Og hvordan kan jeg pleje mit hår optimalt når jeg har fået det farvet? Hilsen Mill

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål! Om man kan se om det ikke er ægte, hvis du farver dit hår brunt afhænger helt af, hvordan dit hår er lige nu og derudover også om du farver det selv eller får det gjort hos frisøren. Hvis dit hår er helt hvidt/blondt lige nu kan man nok godt se det ikke er naturligt især hvis du farver det selv. En frisør vil nok godt kunne få det til at se naturligt ud, men det er så også en del dyrere. Du skal også huske at det jo så skal farves regelmæssigt, hvis det er langt fra din egen hårfarve.
Farvede kontaktlinser kan også godt se lidt kunstigt ud, fordi pupillen (den sorte plet i midten af øjet) normalt udvider sig med lyset i dine omgivelser. Det gør den ikke i kontaktlinser med farve. Normale kontaktlinser er gennemsigtige så der kan man jo se det normale øje bagved og dermed også pupillen der udvider sig.
Nu ved jeg ikke, hvorfor du gerne vil skifte hårfarve og øjenfarve, men jeg kan godt forstå forandring nogen gange kan være sjovt og rart, men hvis det er stor forandring fra dit naturlige udseende vil det nok altid virke lidt kunstigt for omgivelserne. Nok også for dig selv, når du ser dig spejlet, fordi det hele ser helt anderledes ud. Jeg synes, du måske kunne starte med nogle mørke striber i håret eller kontaktlinser der har næsten samme farve som din øjne, men alligevel en lidt anden nuance. Så kan du vende dig til det og se om du egentlig helst bare vil være dig selv, når det alligevel kommer til stykket.
Held og lykke med det.
Mvh Miriam