Uvenner
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg kunne rigtig tænke mig at blive venner med den her pige men hun startede en rygte om jeg kunne lide hende, ps i min klasse er det ikke populært at kunne lide eller have en kæreste. Så jeg for svarede mig og benægtede jeg blev sur og hun blev ked for jeg iirterde hende lidt, nu har hun blockert mig i alle sociale medier og vi snakker ikke godt mere plz hjælp

Svar:
Hejsa. Jeg kan godt forstå du er blevet ked af det. Det er ikke rart at blive misforstået.
Det er helt nomalt at have venner fra det andet køn. Men i jeres alder kan det let blive misforstået da det ofte handler om at være kærester. Pigerne er ofte mere optaget af de ting end jer drenge. Det er åbentbart en spændende pige du går i klasse med. Jeg tænker at det ville være en god ide at finde ud af om i eventuelt havde nogle ting i begge interesserer jer for som i vil kunne snakke om i frikvartererne. måske kan du sige til hende når der ikke er andre i nærheden, at du bare ville være venner med hende. Men det er altid godt at have noget fælles at snakke om. Det kan også være skoleopgaver.
Måske kan du snakke med en af dine venner i klassen som kunne sige til pigen at du faktisk bare vil være ven med hende. Eller prøve at snakke med en af hendes veninder, og se de kan overtale hende til at tale med dig igen, så du kan få fortalt hende, at du bare gerne vil være venner med hende.
Men du skal være tålmodig, det tager nok lidt tid inden at I alle har glemt denne episode.
Håber du kan bruge mit svar.
hilsen Jannie