ved ikke helt hvad jeg skal gøre
brevkassespørgsmål af
anonym
12 år
nogne gange føler jeg at jeg virkelig godt kan bruge en kæreste men der er ikke rigtig nogen jeg føler noget for på min skole den er også meget lille så overvejer og spøreger min far om jeg ikke må skifte skole det er en stører skole apropro jeg godt kan bruge en kæreste jeg er meget vild hvis jeg kan sige det sådan fx så for et par år siden fik jeg en kæreste efter anden dag snavede vi jeg elskede det så det er lidt derfor jeg længdes så meget for at få en tak på forhånd

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du længdes efter en kæreste, og jeg tror rigtig mange på din alder har lyst til at få en kæreste, og synes det kan være lidt svært, hvor man lige skal finde en.
Du skriver, at du virkelig godt kan bruge en kæreste, men at der ikke rigtig er nogen du føler noget for på din skole. Jeg tror, at der lige som dig er mange, der leder efter en kæreste på sin skole, fordi det er der, man er mest. Men faktisk findes der mange andre steder,hvor man kan finde en kæreste. Det kan eksempelvis være, at du går til en fritidsaktivitet, hvor du måske slet ikke har tænkt over, at der kunne være mulighed for at finde en kæreste. Prøv at være lidt nysgerrig på at lære de personer bedre at kende, som du ses med i din fritid for måske finder du din nye kæreste her.
Det kan også være en idé at snakke med dine venner fra skolen om, at du gerne vil have en kæreste. Det kan være, at de kender en søde pige udenfor skolen, som de kan introducere dig for eller har nogle gode råd til, hvordan du kan finde en kæreste.
Du skriver, at du har overvejet at spørge din far om du må skifte skole, men nævner ikke om, der er mere end kæreste situationen, der spiller ind på, at du gerne vil skifte skole. Hvis du gerne vil skifte skole for, at du kan finde en kæreste, så synes jeg næsten du skal prøve nogle af mine andre råd først. Det kan nemlig være rigtig hårdt at skifte skole, fordi det medfører mange forandringer, som man ikke på forhånd kan vide, hvordan vil påvirke en. Så prøv i første omgang at lede lidt mere efter en kæreste i din omgangskreds inden du snakker med din far. Er du generelt træt af din skole, så er der selvfølgelig ikke noget i vejen for, at du kan tage en snak med din far om, hvordan du har det på skolen, og dine overvejelser om at skifte.
Jeg tror helt sikkert, at det nok skal lykkes dig at finde en kæreste, men prøv at vær tålmodig, for lige pludselig, så står hun der. Pøj pøj med kærestejagten.
De bedste hilsner
Maren