Vil ikke vi skal sige farvel
brevkassespørgsmål af
Samuel
9 år
Jeg kan ikke lid når mor aflever mig mandag morgen i SFO for så skal jeg tilbag til plejfamili og så savner jeg mor igen jeg vil slet ikke over i min klasse blive sur på de voksen og nu sidder jeg bare lidt for mig selv jeg er snart 9 om 2 dage så tænke det okay jeg skrive her

Svar:
Kære Samuel
Du er meget velkommen til at skrive ind. Tillykke med fødselsdagen.
Der er mange plejebørn som kommer til at savne en eller flere af deres forældre, f.eks. mor, når de er i deres plejefamilie. Særligt når man lige har sagt farvel, kan det blive rigtig svært, og man kan savne meget. Og det er helt okay at savne sin mor, men det at savne nogen kan gøre en i dårligt humør, og så kan man f.eks. blive sur på de voksne, ligesom du blev.
Jeg vil råde dig til at prøve at tale med dine plejeforældre om det. De ved godt, at det kan være svært for dig, men måske I sammen kan finde ud af noget, så du kan savne din mor lidt mindre. De kan også tale med dine lærere om det, så lærerne kan få at vide, hvorfor du er sur, og kan hjælpe dig.
Kram
Luna