Råd fra andre unge
brevkassespørgsmål af
Mads
16 år
Hej.
Jeg tænkte, om i kunne lave sådan, at unge selv kan komme med råd, vejledning, erfaring, etc. i følgende brevkasser (selvfølge under godkendelse af en voksen):
* Inderstinde
* Teenageliv
* Seksualitet
* Livetpånettet
Lidt ligesom på Børnetelefonen
Det skulle være underligt, hvis der ikke var nogle unge, som havde nogen råd at give i f.eks. brevkassen Livetpånettet.
Personligt har jeg selv set et spørgsmål omkring internetforbindelse og da jeg er lidt af en IT-nørd ville det at give råd, vejledning, erfaring, etc. ligge lige til højrebenet.
Kom lige i tanke om, at det også ville være praktisk, hvis man i denne brevkasse kunne trykke (Jeg har samme problem) og evt. skrive en lille kommentar eller noget i den stil, sådan at man nemmere kan se,, hvor udbredt et problem er eller man kunne bruge kommentarer/råd/etc. feltet (alt efter hvordan det laves) til at uddybe, hvis den voksne som besvarer ikke helt har fået oplysninger nok til at kunne give et brugbart svar i første omgang.

Svar:
Hej med dig
Det giver rigtig god mening at få alle jer unge på banen til at dele råd og erfaringer med hinanden. Vi har dog valgt at det ikke er i vores brevkasse, men i vores forum i stedet. I forum kan du spørge andre unge om hvad som helst og det er også her du kan dele ud af dine erfaringer og gode råd. Der er eksempelvis også et forum om netliv, hvor du sagtens kan spørge andre unge til råds omkring dit konkrete spørgsmål.
Du refererer til Børnetelefonen, som giver mulighed for at andre unge kan kommentere på brevkassespørgsmål, hviket jeg også tænker er cool. Men Børnetelefonen har ikke noget ung-til-ung forum og jeg tænker at det nok er derfor de har valgt den løsning.
Når vi ikke har åbnet mulighed for at kommentere på brevkasseindlæg er det fordi vi oplever at svarene meget hurtigt bliver overtaget af andre unge. Det forståes sådan at mange faktisk ikke kommenterer og giver ekstra råd til den unge der har stillet spørgsmålet, men i stedet skriver deres eget spørgsmål som de gerne vil have svar på.
Det er først og fremmest ikke fair overfor den der har stilet spørgsmålet og samtidig også meget svært for os at holde styr på. Derfor har vi valgt kommentarfunktionen fra.
Mange hilsner
Niels-Christian
PS. Jeg har slået dine to spørgsmål sammen :)