Dilleren

brevkassespørgsmål

Dilleren

brevkassespørgsmål af
Noah
13 år
Oprettet 3 år 1 måned siden

Jeg har nogen 2 små agtigt bolde/kugler under min diller altså ved pikhovedet lige under det... hvad kan det være?

Svar:

Hej Noah

Det er godt at du er opmærksom på hvad der sker med din krop, og spørger ind når du er i tvivl.

Det du beskriver lyder liføgedom talgknopper, hvilket er helt almindeligt og fuldstændig ufarligt. De kommer ofte i teenageårene, og nogle får ret mange, mens andre kun får enkelte. Hos de mange bliver der færre i takt med at de bliver voksne, og hos nogle forsvinder de helt. De er almindelige på penis og også helt almindelige på pigers kønslæber.

Du skal ikke pille i dem. Du risikerer bare at de bliver irriterede eller betændte.  Talgknopperne har til formål at producere fedt, som skal beskytte huden, så de er som sådan gode at have.

Hvis du på noget tidspunkt oplever at de klør, hæver eller bliver røde, så skal du forbi din læge og få dem tjekket, for en sikkerheds skyld, men som udgangspunkt tænker jeg du kan tage det helt roligt.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål