Hjælp. Penis - størrelse
brevkassespørgsmål af
Daniel
14 år
Hej.
Ville høre om det er normalt at min penis kun er ca. 5,5 cm stiv. Og kan min en pige mærke den?
Min kæreste og jeg føler os nemlig begge to klar til samleje og vi vil hinanden rigtig meget, nogle gange ligger vi og kæler inden vi skal i seng og det kan blive meget intenst. Jeg tror snart vi tager skridtet videre, så jeg er bange for om hun ikke kan mærke min penis ved samleje!?
Please svar hurtigt!

Svar:
Hey Daniel
Du er én af mega mange der går med lignende tanker, så godt du spørger.
En fuldt udvokset penis er mellem 10-18 cm. 5.5 er selvfølgelig mindre, men du skal også være opmærksom på at kroppen først er færdig udviklet når du 20-22 år. Så jeg tænker at din penis er helt almindelig.
Det lyder som om du har en dejlig kæreste, og at I er vildt glade for hinanden. Det er selvfølgelig vigtigt at I taler om det med at tage det næste, så I er sikre på at I begge to er lige parate til at tage skridtet. Jeg tænker safgtens at din kæreste vil kunne mærke din penis. Det er klart at der er forskel på hvordan det føles alt efter hvor stor penis er, men jeg tænker det er vigtigt at huske på, at når I på et tidspunkt tager skridtet, så handler det om at din kæreste har lyst til sex med hele dig, og ikke kun din penis. Sex handler om hele kroppen og ikke kun en lille del.
Tal med din kæreste om din bekymring, og prøv at snakke om hvordan I kan gøre så det bliver dejligt for jer begge to. Nogle har en penis der er mindre en gennemsnittet og andre har en der er større. Begge dele kan være en udfordring, fordi de fleste nok bare gerne vil være ligesom alle andre, og have en helt almindelig størrelse.  Men hvis man er lidt kreativ og opfindsom kan man sagtens finde måder at tilfredsstille hinanden. Det vigtige er at man taler med sin kæreste om hvad der føles rart, og så prøver sig frem.
Mange hilsner
Lasse