hvor mange måltider

brevkassespørgsmål

hvor mange måltider

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Hej med jer, jeg er en pige på 20, som har et spørgsmål om kost.. Hvor mange måltider ville I råde mig til at spise på en dag, jeg har en okay vægt og sådan i forhold til min højde.. Jeg vil bare rigtig gerne spise sundt. Altså jeg kan godt regne ud at I vil råde mig til at spise alle tre hovedmåltider, men hvor mange mellemmåltider bør man spise? Og hvad ville være godt at spise som mellemmåltid? (Jeg træner ca 3 gange om ugen, hvis det betyder noget) Venlig hilsen M

Svar:

Hej M

Tak for dit spørgsmål.

Det er rigtig dejligt at høre at du gerne vil spise sundt og at du træner meget!

Fortsæt med det :-)

Det er rigtigt at det er en god idé at spise 3 hovedmåltider om dagen, altså morgenmad, frokost og aftensmad. Derudover er det også godt at spise nogle mellemmåltider, men hvor mange det er, afhænger helt af hvad du har det bedst med. Generelt siger man 3 mellemmåltider, altså formiddag, eftermiddag og efter aftensmad, men hvis du har det bedre med 2 eller 4, så er det bare det du gør.

Nogle gode forslag til mellemmåltider kan være frugt og grønt, yoghurt, smoothie, knækbrød eller grovbrød evt med mager pålæg eller ost.

De bedste hilsner

Line