Hårfarve
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
jeg har i noget tid nu været utilfreds med min hårfarve. Den er meget blonde og jeg høre at det oftes ændre sig når man kommer i puberteten. Men mit hår har ikke ændret farve. er det Stadig muligt at mit hår ændre farve?
jeg har også tænkt på at farve det men det ville nu være rarere hvis det ændrede farve forevigt. Kan man få medicin eller noget der går ind og ændre på det hår der gror ud så man ikke hele tiden skal farve det? Det er forresten brunt hår jeg gerne vil have
mvh en 14 årig dreng

Svar:
Hej med dig,
Jeg tror, at rigtig mange kan relatere til at være utilfreds med noget ved deres udseende, desværre. Nogen synes de er for tykke, for tynde, for høje, for lave osv. Det kan man komme til at bruge rigtig meget krudt på, og det er smadder ærgerligt, især hvis det er noget, man ikke kan gøre så meget ved. Men det er det heldigvis i dit tilfælde. Jeg har læst lidt op på det med hårfarve og pubertet, og det er rigtigt, at ens hårfarve godt kan ændre sig lidt (i dit tilfælde blive lidt mørkere) efter puberteten for så at begynde at blive grå. Dog tror jeg ikke, at du kan få helt brunt hår, så der må du have fat i hårfarve. Det er ikke så sundt for håret i længden, så du kan prøve at undersøge, om der er nogle produkter, som er mere skånsomme end andre. Jeg kender ikke til medicin eller andet som kan farve håret mere permanent end hårfarve. Men hvem ved? Måske en dag du bliver glad for dit blonde hår.
De bedste hilsner
Jeanette