??? øhhh?
brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
ja, aner faktisk ikke hvad jeg laver herinde med det her, men føler at jeg må ud med det her, syntes det er ganske unormalt. Jeg har fået en ven at skrive med, vi skriver sms. Om løst og fast, og engang imellem tja,,,,, lidt frækt. Nå, men, der er en ting der gør mig urolig . Han har en datter, aner ik hvem hun er eller alder,. Men vil gætte på en 13 år vel. Jeg kan ikke sige noget med sikkerhed, og heller ikk om han er børnelokker. Men der er noget galt med ham, han nævner hende i en sms, ligesom hen af noget sexuelt, altså ikke sådan på den måde med sex, men han nævner upassende mærkelig ting, som foreksempel hendes køns udvikling, men ikke som en normal samtale. Det er som om han syntes det er interessant at tale om hans datter, på den måde. Og det er hver evig eneste gang vi er inde på en fræk samtale så nævner han hende, og det er som om han speciel kan lide det når hun er iført trusser. Altså seriøst???? Der er noget galt . Jeg kender ham ikke men er utilfreds med hans måde at snak om sit barn på. Jeg følte bare jeg trængte til at snakke om det her problem. O

Svar:
Hej du,
Det er rigtig godt, at du skriver ind, selvom du måske ikke helt ved hvad du laver herinde. Det kan være rart at få sat ord på de bekymringer og tanker man gør sig og jeg kan sagtens forstå du synes det er underligt, at han skriver som han gør. Det er jo rigtig dejligt at have en ven at skrive med. Det er noget vi alle har brug for. Men vi skal også huske at passe på os selv og lytte til vores tanker. Det er vigtigt, at du har det godt med at skrive med ham og er tryg. Jeg synes derfor det er godt at du skriver ind nu det faktisk bekymrer dig, for det er netop det vi er her for - at snakke med dig hvis du trænger til at snakke om det :-)
Du skriver, at der er noget galt med ham fordi han nævner sin datter i upassende sammenhænge og jeg får en klar fornemmelse af, at du ikke bryder dig om det og synes det er rigtig ubehageligt. Det kan jeg godt forstå! Jeg kender jo ikke ham du skriver med og kan derfor ikke vide noget om hvordan han er og hvad det er I skriver om, men jeg kan skrive hvad jeg tænker er vigtigt for DIG. Når du skriver, at du er utilfreds med måden han snakker om hans datter, så tænker jeg det er et tegn på, at du gerne vil holde en distance til sådan en type. Det tror jeg du skal lytte på. Det lyder ikke til, at han er den ven du leder efter når du ikke bryder dig om måden han skriver på. Jeg ved ikke om du har snakket med ham om disse tanker eller om det er noget du har lyst til. Det er kun noget du skal gøre hvis du føler dig tryg ved situationen. Jeg tænker du skal mærke efter indeni om du har lyst til at fortsætte med at skrive med ham, nu han skriver som han gør. Det kan selvfølgelig godt være svært at bryde kontakten til en ven, men det er også vigtigt du mærker efter om det er noget du kan være med i og holde ud at lytte til.
Jeg kan ikke bestemme for dig om du skal holde kontakten eller ej. Det kan kun du selv.
Det kan være rart at snakke med nogle om det, få en andens perspektiv på situationen. Måske kunne du overveje at snakke med din mor eller en god veninde om sagen? Det kan være de har nogle tanker du kan bruge eller nogle gode råd du kan prøve? Det kan uanset hvad være rart at få lettet sit hjerte og snakket med nogle om alt det du tænker på, så det ikke kommer til at fylde for meget i hovedet. Så føler man heller ikke man står alene med det. Det kan være rigtig rart!
Jeg håber du kan bruge mit svar!
Med venlig hilsen Astrid