I tvivl.. sex med kæresten?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej :)
Jeg er en pige på 16, der for ca tre uger siden fik den dejligste kæreste. Han er simpethen enormt dejlig og kærlig, og vi har det sjovt sammen. Vi kysser og rører en del ved hinanden, og jeg skulle virkelig være forkert på den hvis vi ikke begge to har lyst til hinanden. Men jeg er virkelig i tvivl om jeg er klar hvis han vil mere, for på den ene side er vi helt vilde med hinanden, og jeg føler mig så tryg sammen med ham.
På den anden side, har vi jo ikke været sammen længe, og jeg er bange for at det måske vil ødelægge noget af det vi har. Og så havde jeg min første gang med en, som før det synes jeg var det skønneste i verden, men efter et par gange, tabte han brat interessen så snart det handlede om andet end det. Så det sluttede ret uheldigt...
Er ret forvirret mht hvad jeg vil.
Mvh.
Skytten.

Svar:
Hej Skytten.
Det er dejligt at høre, at du har mødt en sød fyr, som du har det godt sammen med. Du fortæller, at du føler dig tryg sammen med ham, men at du er bekymret for, at sex vil ødelægge Jeres forhold, som det gjorde med din ekskæreste.
Det er vigtigt, at du venter med at have sex, indtil du føler dig helt klar til det. Du må ikke lade dig presse ud i noget, som du ikke føler dig parat til. Det er forskelligt, hvor lang tid der går, inden man føler sig klar til at have sex med sin kæreste, da der også er meget tillid forbundet med det at have sex. Den tillid du havde til din ekskæreste blev brudt, da han tabte interesse for dig. Derfor kan det være endnu vigtigere for dig, at du denne gang føler, at du virkelig kan stole på din kæreste, inden I har sex.
Jeg tror måske det kunne være godt for dig, at få snakke med din kæreste om, hvordan du har det. Fortæl ham, hvordan du har det, at du er bange for at sex vil ødelægge det dejlige, som I har sammen, da du har oplevet det i det tidligere forhold. Hvis du er åben omkring det, kan din kæreste måske bedre forstå dig, og I kan få snakket om det, inden i har sex den første gang. På den måde kan du også finde ud af, om I begge to vil det samme og dermed lære ham bedre at kende.
Det kan være svært den første gang, hvor du skal snakke med din kæreste om det. Men hvis du føler dig tryg hos ham, og I ellers snakker godt sammen, er det måske værd at prøve at snakke med ham om det. Jeg håber, at din kæreste vil give dig oplevelsen af, at det kan være anderledes, at I kan bevare det dejlige I har sammen.
Held og lykke.
Mange hilsner
Marianne