Skyldfølelse efter onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Det er bare for at være gang jeg er færdig med at onanere bliver jeg ramt af skyldfølelse, og jeg aner ikke hvorfor, jeg føler mig ekstremt utilpas og har slet ikke lyst til at gøre det igen, hvad kan der være i vejen med mig? - Og det skal lige siges det er hver gang den kommer.

Svar:
Hej du Velkommen til Cyberhus. Jeg synes at det er sejt at du skriver til os med et emne som ornani. Det kan være så svært at tale om, så derfor er det bare så godt at du skriver!
Jeg tænker bestemt ikke at der er noget galt med dig, fordi du får skyldfølelse og bliver utilpas når du har ornaneret. Jeg ved at der er mange der har haft det på samme måde som dig, det er nok især piger. Jeg tror, at det handler om at det at ornanere er noget man ikke taler så højt og meget om. Så kan det komme til at føles beskidt og forkert.
Jeg tror oftere at drenge taler om ornani end piger og derfor føles det måske også mere normalt for dem. Som pige kan man måske næsten få følelsen af at det er forkert at føle nydelse og lyst ved St ornanere. Det at ornanere er noget helt naturligt. De fleste folk gør det, nogle mere end andre. Det er godt at du gør det for det kan hjælpe dig til at lære din krop at kende og få et naturligt og afslappet forhold til sex engang.
Det kan også hjælpe din krop med at slappe af, hvis du har meget uro i kroppen. Jeg tror at du med tiden vil komme af med den dårlige samvittighed og utilpashedsfølelsen når du opdager hvor naturlig en ting det er at ornanere.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar og hvis du føler din dårlige samvittighed bliver ved med at fylde meget, så synes jeg du skal kigge forbi chatten her i Cyberhus. Her sidder der også voksne som du helt anonymt kan chatte med og som også er gode at snakke med. Onani skal være en dejlig ting, så det er bare godt du reagerer, når der er noget der ødelægger glæden lidt.
Hilsen Malene