Er det godkendt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Brevkasse
Jeg er lige fyldt 15 fra en månede siden.
Jeg er omkring 1,56 - 1,58 høj
Min pik er 8-10 centimeter i stivtilstand
Jeg begynder at være bange, jeg kan godt få en orgasme men jeg kan ikke komme/få udløsning, er det normalt i min alder. Begyndte først at få hår på pikken da jeg har i slutningen af 14 år.

Svar:
Hej med dig
Det er helt forståeligt, at du er blevet nervøs over, at du ikke får udløsning endnu. Især kan det være svært, hvis man er lidt bagefter i forhold til andre. Det er meget normalt at stoppe op og tænke, om der er noget galt. Men du kan roligt slappe af, for du lyder helt normal udfra det du skriver - så det skal nok komme. Det er sådan, at udløsning er et tegn på, at man er blevet "kønsmoden" - altså fysisk i stand til at lave børn. Så det er simpelthen et spørgsmål om tid, før kroppen er klar. Det er meget forskelligt, hvornår den bliver det. For de fleste er det når man er imellem 13-15 år. Indtil da kan man, som du skriver, godt få orgasme, men uden udløsning. Du skriver, at du lige er fyldt 15, så det sker sandsynligvis meget snart. Du kan læse meget mere om det hele her på sexlinjen.dk.
Du er altid velkommen til at sende flere spørgsmål, hvis der er mere, du undrer dig over eller er nervøs for. Ellers ønskes du bare en masse held og lykke fremover :).
Mai