Forelsket
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Kære Cyberhus! Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg er MEGA forelsket i en dreng fra min klasse! Han er mega sød og dejlig! Men jeg ved ikke om han kan li mig? Og desuden har jeg selv en kæreste, men han flirter med mange andre piger! Og han giver ikke udtryk for at han kan li mig! Og det sværeste er at jeg hader at slå op! HJÆLP!!

Svar:
Hej med dig
Det lyder som om, at du for tiden er lidt forvirret over din kærlighedssituation, og det er derfor rigtig fint, at du skriver. Det kan være svært at være forelsket, især når du ikke ved, om den du er forelsket i også er vild med dig og samtidigt når du har en kæreste. Jeg vil prøve at skrive mine tanker om din situation her.
Det er dejligt at høre, at du synes den her dreng er sød og dejlig, og det lyder som om, at han vækker nogle særlige følelser hos dig. Det virker som om, at du går og tænker på, om han mon også er forelsket i dig. Nu ved jeg ikke, om I er gode venner i forvejen, men hvis I ikke er kan du jo altid prøve at snakke mere med ham i frikvartererne eller skrive sammen med ham over mobil eller på facebook, så I på den måde måske kan blive tættere. På den måde kan du også finde ud af, om han også synes du er sød og dejlig. Men inden du begynder at skabe mere kontakt til ham drengen fra din klasse som du er forelsket i, synes jeg, at du skal finde ud af med dig selv, om du er glad for din nuværende kæreste, eller du ikke synes at det skal være dig og ham længere. Jeg synes at du skal finde ud af det, da det er nemmere at starte noget nyt med en fyr, hvis der ikke er andre der står i vejen for jeres forhold.
Du skriver at din kæreste flirter med mange andre piger, og at han ikke giver udtryk for, at han kan lide dig, og det lyder derfor også som om at i måske er gledet fra hinanden. Du skriver også, at du synes det er svært at slå op, og det kan jeg virkelig godt forstå. Det er aldrig sjovt at gå fra sin kæreste, da der er mange følelser, som kan være svære at have. Men på den måde som du forklarer din situation, tror jeg at det vil være en god løsning for jer begge, men du skal selvfølgelig kun gøre det, hvis du selv tror på, at det er det bedste for jer. Man ved jo aldrig, om I så bliver kærester igen, men da det lyder som om I begge er interesserede i andre, er det måske en god ide at give hinanden plads. Jeg synes det ville være rigtig stort af dig, at slå op med din kæreste, inden at du begynder at flirte mere med ham fyren fra din klasse, da det er lettest at holde styr på sine følelser og kærligheden hvis det kun handler om en fyr.
Hvis tanken om at slå op er meget svær for dig, kan du måske prøve at høre nogle af dine veninder, om de har prøvet det, da de måske har nogle gode råd du kan få med på vejen. Et råd herfra vil også være, at det nogle gange er sundt lige at stoppe op og tænke over hvem det er, der betyder mest for dig, da forelskelse kan være forvirrende. Forelskelse kan være fantastisk, og man kan svæve på en lyserød sky og glemme alt omkring sig. Men den kan også få en til at gøre nogle ting, man måske ikke ville have gjort ellers, derfor skal du altid huske at mærke efter og derefter følge dit hjerte. Held og lykke med kærligheden, jeg håber at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Annika