Hende.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej jeg håber at i kan hjælpe mig lidt på vej med det her. Det er en af de typiske spørgsmål blandt unge teenagere.. Jeg kender en rigtig sød og dejlig pige og vil rigtig gerne vise hende en lidt anden side af mig altså ikke som ven men som kæreste, der er bare det problem at hun er vild med en af mine rigtig gode venner.. Jeg vil jo ikke tvinge hende til noget hun ikke vil og jeg kan jo heller ikke tillade mig at blive sur på ham for det er jo ikke hans skyld. Men hver gang jeg høre en slags kærligheds sang får jeg ALTID et billede af hende i hovedet og kan ikke tænke på andet end hende. Jeg ser hende hver dag hvilket gør det svære.. Det kan godt være at nogle synes det her lyder som omjeg er en tøsedreng men jeg har mange gange fået tåre i øjnene af situationen.. Hvad skal jeg gøre for jeg finder ingen andre som hende :'(

Svar:
Hej med dig
Det er super godt du skriver herind, og jeg vil prøve at hjælpe dig så godt jeg kan.
Først vil jeg sige det er rigtig godt af dig, at du ikke vil tvinge hende til at kunne lide dig, for det kommer der som regel ikke noget godt ud af.
Sådan som du beskriver hende, lyder det virkelig som om du er blevet forelsket i hende, og det gør det selvfølgelig endnu hårdere, hvis hun bedre kan lide din ven. Men jeg synes helt sikkert du skal gøre et forsøg på at fange hendes opmærksomhed J og hvis det viser sig hun ikke er interesseret i dig på den måde, skal du vide, at der er andre piger og kigge efter J Lige nu er det helt forståeligt når du er forelsket, at det kun er hende som eksisterer, men på et tidspunkt holder forelskelsen op, og derefter vil du muligvis begynde at få øjnene op for andre piger. Det er svært at give en specifik opskrift på, hvordan du bedst gør indtryk på hende, men du kan prøve følgende:
-          Nu ved jeg ikke hvor godt I kender hinanden, men umiddelbart vil jeg råde dig til, at gøre dig synlig for hende. Det behøver ikke være på en overdreven måde, som f.eks. at optræde offentligt. Du kan starte med noget så simpelt som øjenkontakt. Hvis du fanger hendes blik, kan du gå hen til hende, og snakke om folk i jeres omgangskreds, fælles interesser eller hvad der falder naturligt ind i samtalen. Prøv at virk afslappet når du snakker med hende. Jeg ved godt det kan være svært, men på den måde vil du virke mere troværdig, og hun vil muligvis have mere lyst til at snakke med dig. At snakke med hende er den bedste måde at finde ud af om der er kemi mellem jer, og om du synes hun er interessant.
-          Hvis det virker for skræmmende, at snakke med hende ansigt-til-ansigt i starten, kan du også starte med at skrive til hende på sms eller Facebook. Det kan f.eks. være ”Hej, går det godt?” Hvis I går i klasse sammen, kan du også spørge om noget som: ”synes du også timen var kedelig i dag?” Senere når du føler dig tryk, kan du gå hen og snakke til hende.
Efter det har du måske en bedre ide om hun kan lide dig eller ej, og så kan du tage den derfra. Hvis det viser sig hun mest er interesseret i din ven, kan du også blive venner med hende, med den indstilling at det ikke kan blive til mere. Men du må endelig huske, at der også er andre piger i verden J
Jeg håber rådene er nyttige for dig, du må i hvert fald have held og lykke.
Mvh Julie