Ved det forker
brevkassespørgsmål af
Liva
14 år
Min fætter og mig har tit sex og jeg tænder på at være sammen med ham men er det ikke ulovligt ? En anden ting vi prøvet ha sex op af min seng anal og vi brugt langtid på at prøve og nu kan han få den helt ind men gør pisse ondt hvordan kan folk syntes anal er rart gør vi det forkert?

Svar:
Hej Liva
Det er rigtig godt du spørger når du er i tvivl.
Det er ikke ulovligt at have sex med sin fætter i Danmark. Man må ikke have sex med sin bror eller søster, men når familierelationen er helt "ude" ved fætter/kusine er det altså ikke ulovligt. Du vil helt sikkert møde nogen der synes det er lidt underligt. Og nogle vil synes det er forkert, fordi man stadig er i familie. Men det er altså "kun" et spørgsmål om holdning. For ifølge loven er det helt i orden.
Du spørger ind til det her med analsex. Jeg kan ikke svare jer på om I gør det forkert. Analsex kan godt gøre ondt. For nogle kan det at det gør ondt endda være en del af det der samtidig føles dejligt.
Men analsex er bestemt ikke noget alle bryder sig om. Det er slet ikke alle der har prøvet analsex eller har lyst til at prøve det. Og af dem der prøver er der mange der slet ikke bryder sig om det. Måske er du én af dem.
Der findes masser af forskellige former for sex, og det er meget forskelligt hvad man bryder sig om. Det er også noget der kan ændre sig gennem livet.
Måske er analsex bare ikke noget for dig? Måske er det ikke noget for dig lige nu. Måske vil det ændre sig. Jeg tænker at du i hvert fald skal være opmærksom på at det er helt okay at sige fra, hvis du synes det gør ondt eller på andre måder føles forkert. Sex skal i hver fald ikke gøre ondt, så det bliver ubehageligt. Så er det bedre at finde andre former for sex der fungerer bedre for én.
Mange hilsner
Lasse