drømmer om ham

brevkassespørgsmål

drømmer om ham

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

hej der er den her dreng som jeg ikke helt hved om jeg kan lide jeg er kun sammen med ham to gange om ugen til fritidssport, vi har det vildt godt sammen og han driler mig lidt men det er kerligt dral, han er maga sød men jeg ved ikke helt om jeg kan lide ham. han er 2 år ældre end mig så jeg hved ikke helt. der er en anden pige til mit sport. som han er maget sammen med .men hun kommer nesten aldri til sporten. jeg har et intryg af hun ikke kan lide mig. i nat drømmte jeg en drøm vor mig og min vinide fra sporten sad på en cafe og snakked så så vi at drengen sad hved et andet bor og den anden pige kom over til ham og kyssed ham på munden da jeg vogned. haved jeg det som om han var utro med mig og jeg lige haved set det. men jeg hved ikke om jeg kan lide ham. hilsen den forvired pige. pls hjælp mig

Svar:

 Kære du

Det lyder til, at du har gjort dig en masse tanker omkring ham drengen fra din fritidssport. Det er ikke altid nemt at finde ud af med sig selv, om man egentlig kan lide én og derfor kan jeg godt forstå, at du er en smule forvirret. Det lyder også til, at du er i tvivl om, hvorfor er du er begyndt at drømme om ham og om det betyder, at du er forelsket. Derfor er det godt, at du har skrevet herind til brevkassen.

Det er svært at sige med sikkerhed, hvornår man er forelsket og hvordan man kan mærke det. Ud fra din besked er det svært at svare på, om du er forelsket i drengen eller ej. Mon du har kunnet mærke på din krop, at du reagerer på en bestemt måde, når du ser ham? Måske får du sommerfugle i maven? Måske mærker du, at du bliver rød i hovedet, når han er der? Måske er din krop fyldt med mange forskellige følelser. Måske føler du dig glad hele tiden uden grund. Måske føler du, at det bobler i maven. Måske får du røde kinder bare ved at tænke på ham. Der er mange, der oplever sådan nogle følelser og det er helt normalt.

Når jeg læser dit brev, så får jeg fornemmelsen af, at du er en smule forelsket i drengen. Eller i hvert fald lyder det som om, at du er interesseret i ham. Grunden til at jeg siger det er, at du skriver, at I har det vildt godt sammen, at han er mega sød, at han driller dig på en kærlig måde og at du i din drøm følte, at han var dig utro, da han kyssede med en anden pige. Der er mange forskellige teorier om, hvad drømme betyder. Nogle mener, at når der er noget, som man tænker på eller føler meget i hverdagen, så kommer til at drømme om det om natten, fordi det påvirker én meget. Det kan også være fordi, at man har ligget og tænkt rigtig meget over nogle bestemte ting, inden man falder i søvn. Der er også nogen, der mener, at drømme tit viser og fortæller det, som man føler inderst inde.

Når man tænker meget over noget eller er forelsket, kan det nogle gange hjælpe at skrive sine tanker og følelser ned. F.eks. i en dagbog. Måske ville det være en mulighed for dig at skrive ned, hver gang du har mødt ham til fritidsaktivitet? På den måde kan du skrive, hvilke følelser du har præcis på den dag og du kan med tiden læse tilbage på, hvordan du har haft det. Der er også mange, der hører kærlighedssange, når de er - eller tror de er - forelskede, fordi kærlighedssange ofte handler om de følelser og tanker, som man har. Måske kan det også hjælpe dig?

Jeg håber, at du har fået lidt med fra svaret her, som du kan bruge. Hvis det stadig fylder meget for dig, kan du overveje at logge ind på vores chat på Cyberhus og snakke med en rådgiver om, hvordan du har det. Chatten kan du finde her: https://cyberhus.dk/chat

Børnetelefonen har også en side, hvor andre børn og unge har indsendt breve, der handler om forelskelse og kærlighed. På den side kan du også få hjælp til spørgsmål om forelskelse og kærlighed. Du kan besøge siden gennem linket her: https://bornetelefonen.dk/kaerlighed/

Mange varme tanker fra
Malou

Batesis billede
Malou fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål