forelskelse
brevkassespørgsmål af
Sophia
14 år
Hej jeg er en 14 årig pige, jeg har det her problem, jeg tror jeg er forelsket i den her dreng i min klasse, men jeg ved ikke om jeg bare er vild med ham. Jeg synes bare han er helt fantastisk, selv om han er irreterene er det som om jeg ikke ser det. Det problem der er, er så at han overhovedt ikke kan lide mig, han kan ikke se mig som andet end venner, han er selv virkelig forelsket i en veninde jeg har som også går i min klasse. Jeg er meget genert, og hver gang han siger noget til mig begynder ejg at totalt smile eller at grine. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, de fleste siger bare at jeg skal glemme ham, men det er ikke så nemt, som folk går og tror. det er bare rigtigt træls, jeg begynder altid at græde når jeg tænker på han. Jeg håber du kan hjælpe mig. Kh den måske forelskede pige

Svar:
Hej måske forelskede pige
Du skriver, at du måske er forelsket i en fyr fra din klasse. Den måde du beskriver ham på, kan det godt lyde til at du er forelsket i ham, både fordi du beskriver, at du synes han er fantastisk og at du bliver ked af det, når du tænker på ham. Du skriver, at han ikke kan se dig som andet end venner og at han er forelsket i en anden i din klasse. Samtidig skriver du, at du er genert, så jeg tænker på om du har fortalt ham, hvordan du har det med ham?
Jeg kan godt forstå, at det er hårdt at være vild/forelsket i en dreng fra ens klasse, fordi man ser personen næsten hver dag. Jeg har nogle ideer til, hvad du kan gøre, og så kan du overveje, hvad du tror der er bedst for dig. Du kan eventuelt fortælle ham, hvordan du har det med ham, for det kan jo være, at han har det på samme måde (men ikke har sagt noget til dig, fordi du ikke har?). Det kan også være, at hans følelser ikke er gengældt og det kan selvfølgelig føles rigtig hårdt at få at vide, så det skal du være opmærksom på, hvis du beslutter dig for at sige noget til ham. Det kan også være, at du synes, det er alt for grænseoverskridende at sige det til ham. Hvis du synes det, kan det godt være, at du skal prøve at glemme ham, selvom det kan være rigtig svært og hårdt. Men det kan samtidig være hårdt at gå rundt og være vild med en, hvis man ikke tør vise det/sige det til personen.
Jeg håber du kan bruge mine råd. Jeg ønsker dig held og lykke med det.
De bedste hilsner fra Sisse