Forvirret

brevkassespørgsmål

Forvirret

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Hej Cyberhus jeg er 14 år jeg sidder ved siden af en anden dreng i klassen vi sidder 2 og 2 sammen vi sidder helt nede bagerst i klassen en dag havde vi matematik det hader jeg han er meget god til dig jeg orkede ikke at lave mere så jeg sagde til ham at at jeg ikke orkede at lave det og at han ikke skulle sige det han sagde det ikke men da vi så havde pause skulle jeg skulle så på toilet han havde lige stået op og da jeg rejser mig samtidig med han sætter sig kom min hånd til at rammer hans bugle i bukserne vi får så øjn kontakt jeg skynder mig at kigge væk og gå på toilettet jeg syndes det var rigtig pinligt og da jeg kom ind i klassen satte jeg mig ned uden at sige noget han lagde så sin hånd på mit lår og sagde er du lidt vild med mig jeg skyndte mig at kigge mærkeligt på ham og svarer nej også selv om at jeg har været forelsket i ham siden 2 klasse han svarer når okay skulle bare være sikker er nemlig ikke bøsse jeg svarer okay resten af dagen kig fint lige indtil om aftenen jeg fik en besked fra ham hvor der stod kan vi snakke om det der skete tidligere jeg svarede ja men der er da ikke så meget men han svarede mig at han snakkede sådan som han gjorde til mig fordi at han var usikker jeg svarede at det var okay og jeg selv var usikker han skrev så at han faktisk kunne lide da jeg kom til at rør ved han jeg svarede okay det er lidt mærkeligt at skrive det når du ikke er til drenge han svarede så at han ikke mente det han havde sagt og at han var biseksuel jeg svarede så det er da dejligt at høre så ikke du skal gå med det inde han svarede mig at det var dejligt at han havde sagt det til en men jeg vil bare høre hvordan jeg skal reagerer når jeg ser ham næste gang fordi er rigtig usikker og ved det ikke

Svar:

Kære du

Hold da op sikke en interessant situation du sidder i, men så er det godt du skriver ind og får lettet dit hjerte og forsøger at finde råd og svar.

Når jeg læser dit brev lader det til du sidder i en lidt speciel situation med denne her dreng. Det kan være svært at håndtere sådanne situationer, især hvis du måske føler sig usikker eller overvældet. Det vigtigste er at huske på, at du ikke er forpligtet til at føle noget bestemt eller gøre noget, som du ikke har det godt med. Husk også at respektere drengens valg og følelser.

Mit råd:

Når du ser ham næste gang, kan du måske prøve at tage det roligt og være venlig over for ham, som du normalt ville være. Du kan vælge helt at lade være med at bringe det op igen, medmindre han selv tager det op. Hvis du forsat har det underligt med hele situationen, kan du også overveje at tale med en du stoler på om dine følelser- fx forældre, andre venner eller måske en lærer. De kan måske hjælpe dig med at finde de bedste måder at håndtere situationen på.

Hvis du føler dig utilpas over hans opførsel, kan du forsøge at sætte grænser og fortælle ham direkte eller over beskeder, hvordan du har det. Du kan fx sige noget som "Jeg er lidt i tvivl omkring det hele og vil gerne have, at vi holder lidt afstand til hinanden henne i skolen, fordi jeg har brug for at få styr på mine følelser og tanker."

Hvis du ikke har noget imod hans opførsel, og hvis du har lyst til at fortsætte venskabet, kan du måske prøve at tage en dybere og længere snak med ham og lære ham endnu bedre at kende. Det er vigtigt at du er ærlig og åben i dine samtaler og huske på, at bygge et nyt venskab, og måske mere til, tager sin tid. Du skal også huske på at tage hensyn til både dine egne og drengens følelser og grænser i situationen. Respekt, ærlighed og kommunikation er vigtige her.

Håber mit råd kan hjælpe dig, og held og lykke til dig!

Venlig hilsen Kylie

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål