Piger er forskellig tid om at komme?
brevkassespørgsmål af
Rie
13 år
Jeg har onaneret et stykke tid og har fundet ud af at det tar mig virkelig lang tid at komme. Altså der skal virkelig arbejdes. Jeg har snakket med en veninde om det og hun forstår mig faktisk ikke for hun kan komme bare lige sådan her. Hun har vist mig engang vi stod ved et busstoppested at hun sagtens ku komme inden bussen kom og så stak hun bare hånden ned i bukserne og der gik ingengang et minut så var hun kommet. Hun har også vist mig hjemme på hendes værelse hvordan hun kan komme bare ved og klemme sammen om en pude. Jeg trode enlig at piger var indrettet nogenlunde ens. Kan det virkelig passe at der er så stor forskel på hvor let vi har ved at komme?

Svar:
Hej Rie
Selvom kvinders underliv er indrettet ens, så er der ret stor forskel på, hvordan de ser ud. Nogle har store kønslæber, mens andre har små. Og nogle har en mere fremtrædende klitoris, mens andre har en, der er mindre. Og dét betyder, at der også vil være forskel på hvor meget stimulering, der skal til, før man får en orgasme. Nogle kvinder er meget sensitive og kan komme hurtigt - ligesom din veninde. Mens der for andre skal lidt mere til - ligesom for dig. Dertil kommer, at der også er stor forskel på, hvad man tænder på, og hvor godt man kender sit eget underliv. Jo bedre man kender sit eget underliv, jo nemmere er det som regel at nå en orgasme, fordi man ved, hvad der skal til. Så derfor kan der være stor forskel fra kvinde til kvinde på, hvor lang tid det tager at nå en orgasme. Og det er både helt normalt, at det kan tage kort tid, og det er helt normalt, at det kan tage længere tid.
Jeg har fundet to artikler fra femina, som jeg faktisk synes forklarer orgasmer og onani meget godt. Dem linker jeg til her og her
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det gjorde dig lidt klogere. Hvis du har flere eller andre spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive herind igen.
De bedste hilsner
Marie