Hvad gør jeg forkert?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus, jeg har i længere tid været sammen med en rigtig god klasse, efter vi flyttede skole, da der kun var 6 klasser på den jeg gik på før, er alt blevet anderledes. Nøgen mener jeg er blevet mere lireterne, men jeg er som jeg plejer? Gad vide om det er deres opfattelse, eller min? Hjæp mig.

Svar:
Kære dreng på 12 år.
Tak for din mail om dig og din klasse og de problemer du har.
Det er dejligt at du tidligere har gået i en god klasse, hvor du har haft det rart.
Det kan være svært at skifte skole. Der kan være ting der ændrer sig i  kammeratflokken. Du og dine klassekammerater er i en alder, hvor der sker rigtig meget med jer og hvor nogen får nye interesser, vælger nye udfordringer og nye venner.
Når en ny klasse skal starte, så kan det tage tid at falde til i nye omgivelser og få et fællesskab i klassen. Det er meget normalt, at det kan være svært at starte i en ny klasse og måske er det noget af forklaringen på at nogen sommetider mener du er irriterende.
Jeg synes, at du skal fortælle din lærer om hvordan du har det. Det kan godt være lidt svært at gøre, men du kan jo vise ham det du har skrevet til mig, fordi du er rigtig god til at forklare det hele.
Din lærer kender både dig og de andre i klassen og han kan hjælpe jer med at gøre noget ved det.
Jeg synes også, at du skal fortælle dine forældre om problemerne i klassen, det kan nemlig være rart at dele det med dine forældre, så kan de måske også hjælpe.
Jeg vil ønske dig held  og lykke med det- og håbe at I igen får en god klasse.
Venlig hilsen Anne-Marie.