Jeg vil bare gerne dø.

brevkassespørgsmål

Jeg vil bare gerne dø.

brevkassespørgsmål af
Magnus
14 år
Oprettet 1 år 2 måneder siden

Hej. Som titlen er blevet beskrevet så vil jeg ærlig talt bare gerne dø. Min kæreste slog op med mig og det tog hårdt på mig. Jeg har ikke været i skole, jeg vil ikke i skole, jeg vil ikke leve. Jeg vil ingenting og jeg ber simpelthen bare om hjælp til at vide hvad jeg skal gøre.

Svar:

Kære Magnus

Hvor jeg ked af at høre du har det så skidt, men så er det godt du forsøger at række ud efter hjælp så du ligeså stille kan hele.

At miste sin kæreste kan føles som et kæmpe slag i ansigtet, og det er helt naturligt at føle sig nedtrykt og trist i den situation. Det kan føles som om hele verden står stille, og at smerten aldrig nogensinde vil gå væk- men tro mig det vil den. Livet kan godt virke surt og trist lige nu, og fremtiden kan virke overvældende og uoverskuelig, men du kan sagtens genvinde livslysten igen. Jeg vil forsøge at give dig et par hjælpende ord med på vejen.

Det er meget vigtigt, at du får den nødevendige hjælp og støtte i denne tid, og jeg vil på de kraftigste opfordre dig til at tale med en om dine følelser.  Et godt sted at starte kunne være et familiemedlem eller en god ven. Hvis du syntes det er for grænseoverskridende at skulle snakke med folk du kender personligt kan du overveje at kontakte din læge, og fortælle hvordan du har det, lægen kan så tage kontakt til lokal psykiatrien, så du kan snakke med en psykolog. Lægen og/eller psykologen vil kunne give dig rådgivning og vejledning om, hvordan du bedst kan komme igennem den her svære tid.

Du kan også overveje at kontakte Livslinien. De har en anonym telefonrådgivning der kan hjælpe unge som er selvmordstruet. De er åbent alle årets dage, døgnet rundt. Så du kan ringe når som helst på 70 201 201. Og du ringer selvfølgelig anonymt.

 Husk på, at der altid er hjælp at hente, og at det ikke er pinligt eller forkert at bede om hjælp. Du er ikke alene, og der er mange mennesker, der har oplevet lignende situationer og har fundet vej ud af det, og det tror jeg også du sagtens kan. Tag en dag af gangen, og prøv at fokuser på ting der bringer dig lidt glæde. Men det vigtigste lige nu er at søge professionel hjælp så du kan hele og få det bedre igen.

Håber mit svar kan hjælpe dig lidt, og håber du kommer igennem denne kedelige tid. Jeg er sikker på du har styrken og viljen til at komme videre-bare du søger hjælp. Husk også det er okay ikke altid at være okay.

Venlig hilsen Kylie

cyberhuskyles billede
Kylie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål