Kickstart

brevkassespørgsmål

Kickstart

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 3 måneder siden

Hej jeg har skrevet herinde for 2-3 dage siden og jeg har bare et lille opfylder spørgsmål til det der med at kickstarte pupperteten hvor gammel kan det anbefales at man skal være før man snakker med en læge om at få kickstartet ens hormoner?

Svar:

Hej med dig

Selvom det er muligt for din læge at kickstarte din pubertet med en hormonbehandling, så er det meget forskelligt hvornår det vil give mening at gøre. Det er derfor ikke noget som vi kan tage stilling til herinde, men som du skal drøfte med din læge. Hvis du oplever at der ikke er sket noget som helst i forhold til puberteten (som fx at din stemme ændrer sig, at du begynder at få hår forskellige steder eller din krop vokser), så kan det være fint at tale med din læge om hvornår det er normalt og hvornår der skal handles på det. Det er nemlig også forskelligt hvornår man kommer i puberteten, og det behøver ikke være et problem at det ikke er sket når man er 14 år.

Så mit bedste bud er at du kontakter din læge og fortæller om hvad du oplever - så kan I sammen finde ud af om der skal gøres noget eller om du "bare" skal være tålmodig lidt endnu :)

Venlige hilsner,

Signe