mere end venner
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej det er fordi en dag da jeg var i skole skulle jeg tisse der er så nået kan ikke huske hvad det hedder men sådan en ting der viser om der er nogle der ude den er grøn så åbner døren så står en fra min parallelklasse kun i underbukser han siger luk døren jeg lukker så når jeg kommer hjem fra skole tænker jeg på at han faktisk er pæn så nu ved jeg ik om jeg skal spørge ham om kæreste fordi for et halvt år siden sagde han han var til drenge så ved ikkerigtigt skal jeg bare spørge eller lade vær

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan da godt forstå at du bliver i tvivl om hvad du skal gøre.
Jeg kan heller ikke sige præcis, hvad der er bedst, men jeg vil gerne dele mine tanker.
Én mulighed er selvfølgelig at springe ud i det og spørge direkte. Måske vil det fungere rigtig godt i forhold til ham? Jeg synes både det afhænger af hvor godt I kender hinanden og hvilken type han er.
Hvis han er en meget direkte type, vil han måske synes det er fedt. Omvendt kan det også være at han vil synes det er vildt akavet, lige efter den her episode, hvor du åbnede døren, mens han var inde på toilettet. Det var selvfølgelig et uheld, og ingen har gjort noget forkert, men derfor kan det stadig føles akavet.
Kan I grine af de der skete, eller kan du fornemme at han slet ikke vil snakke om det. Det kan måske sige lidt om, hvordan han oplevede det. Hvis han synes det var mega pinligt, kan det godt være han vil synes at det er for meget, hvis du spørger ham direkte, om han vil være kærester. Hvis han synes det er vildt sjovt, er det måske nemmere at være mere direkte?
Jeg tænker også det er vigtigt at mærke efter om I har en særlig forbindelse. Kan du fornemme at han måske har nogle følelser for dig? Han kan jo sagtens være til drenge, uden at være til dig.
Det er ikke fordi det er forkert, bare at spørge. Det er helt okay. Når jeg deler de her tanker, så gør jeg det kun for at du kan overveje, hvad der vil være den bedste måde at gøre det på.
Hvis du ikke allerede kender ham godt, kunne det også være en mulighed, at lære ham bedre at kende først. På den måde kan du også finde ud af om han er interessant, udover at han er pæn. Det lille uheld, kunne være en god mulighed for at komme til at snakke mere med ham, hvis I ikke allerede er tætte.
Jeg ved godt det ikke var et svar på hvad du skal gøre, men håber mine tanker kan hjælpe dig lidt videre.
Mange hilsner Tanja