Problemer forneden
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg har et problem som har stået på i alt for lang tid nu. For flere måneder siden (tror faktisk det er oppe på et halvt år nu) har jeg har problemer med min skede. Det har kløet meget (mest om natten). Først tænkte jeg det var svamp, da symptomerne egentlig minder meget om mit tidligere forløb med svamp. Jeg får derfor min læge til at udskrive noget medicin til mig. Dette hjælper ikke. Jeg køber så en pille og noget cream mod svamp, men der sker stadig intet. Nu er jeg ved at blive helt sindssyg. Jeg har prøvet at google mig frem til hvad det ellers kan være, men jeg synes ikke der er noget som passer helt til mine symptomer. Her på det sidste er jeg begyndt at opleve en del tørhed på kønslæberne og rundt om åbningen. Jeg har fået sår fordi jeg ikke kan lade være med at klø, og det gør bare så det klør endnu mere! Det klør btw mest i den ene side af kønslæberne, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt. Min udflåd er normal og sexlivet det samme. Jeg vasker mig med vand hver dag og en gang i mellem intimsæbe. Jeg kan simpelthen bare ikke finde ud af hvad der er galt! Jeg overvejer selfølgelig at gå til lægen igen, men det kunne være så rart at slippe for det. Hvad kunne det være?

Svar:
Mange tak for dit spørgsmål.
Dine symptomer kan umiddelbart lyde som om at du fortsat har svamp, men der kan også være andre mulige årsager til dine kløende gener. Jeg synes bestemt at du skal bestille tid hos din egen læge eller blive henvist til en gynækolog der kan undersøge dig og pode for forskellige bakterier og sygdomme.
Det lyder til at du har haft disse symptomer længe, og du kan derfor ikke at forvente, at de vil gå væk af sig selv. Du skal ikke være nervøs for at fejle noget alvorligt, men blot få hjælp til den rette behandling, for det er ikke normalt at have disse gener fra underlivet.
Jeg håber, at du snart får bugt med kløen.
De bedste hilsner fra Line