Møde med fyr fra nettet

brevkassespørgsmål

Møde med fyr fra nettet

brevkassespørgsmål af
Elina
20 år
Oprettet 1 år 5 måneder siden

Kære brevkasse! Jeg er en pige på 20, som er begyndt at snakke med en rigtig sød fyr fra Sydamerika, som jeg har mødt i et online spil og senere udvekslet kontaktinfo med og lært rigtig godt at kende… Vi har den bedste kemi og alt føles bare så godt når vi snakker sammen. Vi har aftalt at mødes i det nye år, sandsynligvis i marts hvis alt går efter planen. Jeg har før været overvægtig og er stadig en smule til den buttede side. Fyren her er også buttet/lettere overvægtig, hvilket jeg overhovedet ikke synes gør noget, når jeg også selv har et par ekstra kilo siddende… Faktisk kan jeg rigtig godt lide det, måske fordi det får mig til at føle mig mere feminin at han er “større” end mig..?! Men her efter vi har aftalt at mødes er han begyndt at gå ekstremt meget op i kost og motion. Han siger at han vil være fit når vi skal mødes, og at han gerne vil imponere mig, fordi han synes jeg er så smuk… Men jeg har sagt at jeg altså IKKE synes han behøver at tabe sig overhovedet og at jeg tværtimod synes det er pænt til ham med lidt ekstra på sidebenene… Men han vil ikke lytte til mig. Han bliver ved med at sende billeder af fitness og sund mad og at “han vil være lækker for mig”, og jeg er ved at brække mig over det, for jeg syntes jo bare han var helt perfekt som han var, og så er det bare slet ikke mig, sådan nogle sundhedsfreaks… Jeg begynder både lidt at ændre mit syn på ham, fordi jeg var så glad for ham som den dejlige person han var før, og nu synes jeg bare det her fylder for meget for ham - og så at han siger han “gør det for min skyld” provokerer mig virkelig, når jeg oprigtigt slet ikke bryder mig om den form for tilgang at man skal være slim/fit for at være lækker. Jeg er bare så uenig og synes det er virkelig synd. Derudover får jeg også tanker om at hvis han taber sig for meget til når vi mødes, at jeg så selv både vil føle mig akavet, fordi jeg så vil være lidt for buttet til hans “nye stil” og omvendt også at jeg slet ikke selv vil være lige så tiltrukket af ham længere, hvis han virkelig bliver slank og/eller muskuløs, for det er slet ikke mig… jeg aner bare ikke hvad jeg kan gøre ved det, for jeg kan jo ikke bestemme om han skal tabe sig eller ej, men jeg kan bare mærke at jeg har mistet noget for ham efter han er begyndt at gå så meget op i det. :/ Har i nogle råd i min situation? Vh. Elina

Svar:

Kære Elina.

Jeg kan godt forstå at du er frusteret over fyrens reaktion. Det lyder på mig som om at det fylder meget for dig at han er begyndt at gå så meget op i det.

Jeg tænker at han har gode intentioner omkring sin træning. Han ønsker måske at vise dig hvor meget han formår at gøre ud af sig selv og måske ønsker han at højne din interesse for ham fordi det er det han synes er det rigtige. Selvom hans intentioner er gode, forstår jeg godt at du ikke ved hvordan du skal reagere på dem. Du nævner også at du har forsøgt at italesætte overfor ham men at han ikke formår at forstå det på den måde du gerne vil have at han forstår det på. Det gør det naturligvis sværere. Samtidig kan det være svært idet at du beskriver at du er glad for ham. Dertil virker det som om at i begge har de rigtige intentioner men på to forskellige måder og det således gør at kommunikationen går skævt.

Det kan være en ide at gøre op med dig selv hvad du ønsker for en evt. fremtidig relation med ham. Det behøves nødvendigvis ikke at være et enegyldigt "farvel" hvis du finder ud af at i skal være mere end venner. Du behøver heller ikke tage et forhastet valg nu og her. Du kan forsøge at mærke efter helt nede i maven hvad du ser som det rigtige for dig. Det kan være en mere langsom proces hvor du forsøger at skabe lidt perspektiver på situationen og på den måde kan du måske i sidste ende veje dine egne værdier og intentioner op med relationen til ham. Du kan også forsøge at italesætte det én gang til overfor ham. Her kan du ligge endnu mere vægt på at det sker i de bedste intentioner. Du kan også fortælle ham at du er glad for din krop og at ud er stolt af den. På den måde kan han måske også sætte det i perspektiv og give stof til eftertanke til ham? Det er selvfølgelig vanskeligt at ændre på hans kost og motionsvaner hvis han ikke ønsker det. Men hvis du fortæller ham at det er ikke er din mening at ændre ham men fordi at du ikke ønsker at han gør det for din skyld så kan det forhåbenligt også give stof til eftertanke.

Det er også vigtigt for mig at fortælle at du er god nok som du er. Din fyrs ønsker til en kommende kæreste skal ikke definere hvordan du ønske at leve. Det lyder på mig som om at du er glad for din krop og ser en stor værdi i at holde af det som den er. Det er modigt og stærkt. Det viser at du har en kæmpe respekt for dig selv og der kommer du rigtig langt. Hvis din fyr ikke ønsker at ændre på sine vaner eller hvis han ikke respektere dine værdier er det måske en ide at gøre op mig selv om man kan se sig selv i relationen, selvom det naturligvis, er super hårdt at skulle se for sig. Hvis man samtidig skal tage stilling til at han er meget langt væk og at det eventuelt kan gøre det en smule kompliceret at føre ud i livet, er det også en faktor man kunne forsøge at have i ménte.

Der er naturligvis ikke noget svar der er mere rigtigt end et andet. Du skal mærke efter rigtig godt nede i maven hvad du gerne vil. Det vigtigste er at du ikke laver om på dig selv for hans skyld. Det ville være så ærgerligt for du er helt som du skal være.

Ønsker dig alt muligt held og lykke og håber du kunne bruge vores svar.

Emilie, Cyberhus

cyberhusemilies billede
Emilie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål