Oral når man bliver meget våd?

brevkassespørgsmål

Oral når man bliver meget våd?

brevkassespørgsmål af
I
14 år
Oprettet 1 måned 1 uge siden

Jeg har et par gange fået tilbud om at modtage oral men har forløbig sagt pænt nej tak. Ikke fordi jeg ikke gerne vil for det vil jeg rigtig gerne for har hørt så meget godt om det. Men der er det i det at når jeg blir rigtig "varm" så blir jeg meget våd forneden og der siver sådan lidt hvid væske ud. Og det er jeg jo meget bekymret over at min partner skal have ind i munden. Hvis det nu er klamt? Jeg vil jo helst være lækker. Så forløbig tør jeg altså ikke rigtig. Ved i noget om det er lækker t eller ulækkert og kan jeg være bekendt at lade en partner få tungen i det? Det er noget jeg tænker meget over.

Svar:

Hej I,

Godt spørgsmål du stiller, og rigtig godt at du spørger, så du ikke skal føle dig usikker.

Den væske du oplever når du bliver ”varm” er helt naturlig og noget langt de fleste piger får. Både piger og drenge har meget tynd hud på kønsdelene, så vi har brug for væsken for at det ikke gør ondt at dyrke sex. Så det er faktisk bare din krops måde at sørge for at du bliver klar til sex og at det føles rart -smart, ikke? Det kan du læse mere om her: https://www.sexlinien.dk/emneside-kroppen/lubrikation

Væsken er altså en del af pakken når man dyrker oralsex og den er på ingen måde farlig eller ulækker at få ind i munden.

Der er forskelligt fra person til person hvad man synes om at give og modtage oralsex, så jeg kan godt forstå at du er nysgerrig efter at prøve det. For mange føles oralsex ret intimt, så for at det skal blive en god oplevelse første gang, er det en god ide at gøre det med en du stoler på og kender godt. Det kræver også lidt øvelse at blive god til oralsex, så det er rigtigt godt hvis I har mod på at prøve jer frem og snakke sammen om hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer.

Til sidst vil jeg sige at det er helt normalt at dyrke oralsex, men det er også helt ok og normalt, hvis du finder ud af at det ikke er noget for dig eller hvis du ikke er helt klar til at prøve det endnu. Det er forskelligt for os alle sammen hvad vi synes er rart og hvornår vi er klar til at prøve ting -det vigtigste er, at vi kun gør det som vi har lyst til og som føles rart.

Mange hilsner,
Marie

cyberhusdittes billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål