Sandsynlighed for graviditet?
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej
Jeg har haft sex med en dreng, som ikke brugte kondom. Han prøvede at have komdom på, men det ikke kunne sidde ordentligt fast. Jeg tager ikke p-piller, så vi havde ubeskyttet sex, men han kom ikke i mig, og der kom ingen sæd i mig. Jeg afsluttede min menstruation for to til tre dage siden, så jeg er ikke frugtbar nu. Hvor stor er sandsynligheden for, at jeg bliver gravid?

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan ikke give dig en præcis procent på sandsynligheden for at du er blevet gravid.
Jeg vil umiddelbart vurdere sandsynligheden til at være ret lille, men uden beskyttelse kan man selvfølgelig ikke vide sig sikker.
Selvom han ikke kom oppe i dig, er der en risiko for at der kan være kommet ganske lidt sæd, før hans orgasme.
Som sagt er sandsynligheden nok ikke så stor, og hvis du har det okay med at vente, kan du afvente og se om du får din menstruation, som du plejer.
Alternativt kan du overveje at tage en fortrydelsespille, hvis der er gået mindre end 72 timer siden du havde sex. En fortrydelsespille er ikke en garanti for at du ikke kan blive gravid, men det reducerer helt sikkert sandsynligheden endnu mere.
Mange hilsner Julie