<3
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej <3 Hej jeg går på et kunst hold i min fritid. Min lære er 27. Jeg går med meget nedringet trojer og har ret store bryster siger drengene i min klasse. Nå men her på det sidste har min lære giket meget på mig. Hans pik bliver helt stiv når han hjælper mig. Han har spurgt om vi skal male sammen en dag. Jeg vil gerne og sagde ja. Jeg syntes også han er sød og vil gerne have en omgang af ham. Men mit spørgsmål er om det er ulovligt når han underviser os privat og om jeg godt kan tillade mig at have sex med en på den alder eller er han pedofil. Knus x<3

Svar:
Hej pige, 16 år
Først og fremmest tak for dit spørgsmål. Det er dejligt at du skriver til cyberhus og jeg vil forsøge at svare bedst muligt på det.
Jeg kan godt forstå at du føler dig smigret over at en sød, ældre fyr er interesseret i dig, men jeg kan ikke fortælle dig at det er en god idé at du er sammen med ham.
For det første er der så mange års forskel på jer at jeg ikke tror I kan få et forhold hvor I er lige. Han er ældre og mere erfaren end dig og har sikkert nogle helt andre forventninger til et forhold end du har.
For det andet så er det lidt en gråzone når det kommer til lovgivning. Du er over den seksuelle lavalder, så i princippet kunne du godt have sex med en voksen mand. MEN den her mand er din lærer og det er ikke lovligt for lærere at have sex med elever der er under 18. Så for at svare helt konkret på dit spørgsmål, så er det ulovligt hvis I er sammen så længe han er din lærer.
Men selv hvis han ikke var det, synes jeg det ville være en bedre idé hvis du fandt en fyr der var tættere på din egen alder så I kunne få et mere ligeværdigt forhold.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Ellers må du endelig skrive igen.
De bedste hilsener,
Henriette.