Det gør ondt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej brevkasse. - Det er første gang, jeg skriver herind, for jeg har ikke haft mulighed for at snakke med andre om dette. Min vidunderlige kæreste & jeg, har rigtig meget lyst til hinanden. Vi har op til 3gange prøvet at have sex, men vi har opgivet. Det er ikke første gang for os begge. Men han kan simpelhent' ikke komme ind i mig. Jeg er for stram, mener jeg. Han har prøvet at "åbne" mig, med at give mig finger og gøre mig våd, men han kan stadig ikke komme ind i mig. Jeg syntes det gør lidt ondt, når han giver mig finger. Og jeg ved ikke om jeg har fået taget min mødom "helt", altså at jeg har blødt eller noget. Kan det måske være derfor, at det måske gør ondt og at han ikke kan komme ind i mig? For de andre gange, jeg har haft sex, var der intet problem. Hilsen den forvirrede.

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det er dejligt at hører at du og din kæreste har det godt sammen, og jeg kan godt forstå hvis i er nysgerrige og har lyst til hinanden, for det er helt normalt når man er så glade for hinanden.
Du siger i begge har gjort det før og at du er lidt forvirret over hvorfor det stadig gør ondt på dig, og det kan jeg godt forstå du er, så jeg vil prøve at komme med lidt forskellige svar som kan være skyld i det.
Noget det kunne være er som du skriver, at du måske ikke helt har mistet mødommen/jomfruhinden, det kan nemlig godt være med til at det gør ondt. Jomfruhinden kan man godt have selvom man har haft sex før, f.eks. hvis man har en meget sej hinde, eller hvis de drenge man før har været i seng med ikke har trængt helt op i skeden.
Hvis du har lyst kan du kan læse lidt om jomfruhinden på dette link http://www.sexlinien.dk/Default.aspx?ID=22082 .
Som jeg forstår i det du skriver holder du virkelig meget af din kæreste, og måske har du mange flere følelser for ham end de andre du har været i seng med. Når man har mange følelser for en anden person kan man nemmere blive nervøs, og få præstationsangst, og det gør at man spænder i musklerne nede ved skeden, som kan være med til at det gør ondt.
For at slappe mere af kan det hjælpe hvis i snakker med hinanden om at i skal prøve at være helt rolige når i er nøgne sammen, og bare ligge uden at tænke over at i skal have sex, og så lige så stille gøre det i føler er naturligt for jer. Det kan være det er at ligge og kysse, eller måske rører ved hinanden og så til sidst måske have sex, hvis det er det i begge føler er rigtigt.
Prøv og se om i kan nyde hinanden uden at fokusere på at det skal ende med sex.
Der er mange følelser i spil når man har sex med en man virkelig holder af. Selvom du har lyst, kan det være at du følelsesmæssigt faktisk ikke er helt klar alligevel. Sådan kan det sagtens være selvom du har haft sex før. De fleste har sex første gang når de er omkring 16 år, så du er ret tidligt ude. Måske er du ikke så klar som du tænkte?
Men en grund det også kan være er hvis din krop ikke er helt klar endnu. Da du er 13 år gammel er det nemlig ikke sikkert at dit bækken og hofte er færdig udvokset, og det kan gøre at der ikke er så meget plads i skeden til at få penissen ind.
Da det lyder til at i har det så godt sammen, syntes jeg du skal snakke med din kæreste om de ting, og prøve jer lidt frem. Og hvis det tyder til din krop ikke er helt klar så kan i snakke om at holde lidt igen med at have sex lidt endnu, indtil din krop har udviklet sig til at der er plads.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw