Oralsex
brevkassespørgsmål af
yasyas
17 år
Hej!
Min kæreste på 19 og jeg (17) har kommet sammen i snart et halvt år, og vi har også haft sex et par gange. Det er rigtig dejligt hver gang, og vi nyder det begge to fuldt ud! Men.. Nu er han begyndt at spørge om jeg ikke nok vil give ham et blowjob, når vi har sex eller skal til at have det. Der er såmen ikke noget galt i at spørge om jeg vil, det er helt fint. Men jeg har bare ikke lyst, endnu. Og det er ikke fordi han presser mig på nogen som helst måde, han respekterer at jeg ikke vil, men bliver dog alligevel ved med at spørge hver gang. Grunden til at jeg ikke har lyst er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan f*nden man gør, eller om det bare ville blive akavet, hvis jeg ikke gør det rigtigt. Og hvad gør man så, hvis han kommer af det? Har hørt at nogen sluger det, andre lader det flyde ud over deres bryster, men synes simpelthen at begge dele er decideret frastødende. Kan man godt bare stoppe lige inden han kommer, og så bare have sex? Eller ville det være meget underligt..?
Hahahah, undskyld alle mine spørgsmål, men er virkelig forvirret!

Svar:
Hej med dig
Dejligt at det er rart, når du og din kæreste har sex, og at han respekterer dine grænser. Du skal ikke undskylde alle dine spørgsmål - det er nogen helt relevante spørgsmål, og kan godt forstå, at du er forvirret. Jeg håber, at mine tanker (forhåbentlig) kan gøre dig lidt mindre forvirret.
Det er rigtig godt, at du er opmærksom på dine seksuelle grænser, og at du siger fra, når du kan mærke, at der er noget, du ikke har lyst til. Det lyder til, at grunden til, at du ikke har lyst mest bunder i det tekniske omkring det? Er det rigtigt? Altså hvad man gør, hvad hvis han kommer osv. Jeg kan godt forstå, at du er bange for, at det bliver akavet eller om du mon kan finde ud af det. Når man skal prøve eller lære nye ting, kan det være lidt akavet i starten - det gælder også sex. Derfor tænker jeg faktisk, at det er helt naturligt, hvis det bliver lidt akavet. Måske er det noget, I kan have det sjovt med og grine lidt af, hvis det bliver akavet?
Jeg tænker også, at hvis du finder ud af, at du ikke vil gøre det lige nu, at så er det helt okay, og det skal han også respektere - og her tænker jeg, at det vil være en god idé, hvis han stopper med at spørge dig hver gang. Selvom det måske ikke er hans intention, så kan det gøre, at du måske alligevel føler dig presset eller forkert, hvis du skal sige nej hver gang. I kan måske i stedet lave en aftale om, at I kan tage en snak om det igen om noget tid, og at han indtil da ikke spørger til det. Måske om et par måneder? Eller måske kortere eller længere tid? I kan tage en snak om, hvad der tidsmæssigt vil passe bedst for jer begge? Husk at det altid er okay at sige nej - også selvom at man har sagt ja og troede, at man ville, så kan det ændre sig, når man er i det. Og det er helt okay!
Du spørger til, hvad man gør, hvis han kommer af det, og det kan være meget forskelligt. Du har ret i, at man kan sluge eller lade ham komme over dine bryster, men det er også helt almindeligt, at man ikke gør nogen af delene. Igen tænker jeg, at det er rigtig vigtigt, at du ikke gør noget, du ikke har det godt med eller synes er frastødende. Du kan f.eks. få ham til at give et signal, inden han er ved at komme. F.eks. ved at han fjerner dit hoved eller andet. Du kan sagtens stoppe, inden han kommer og så have sex bagefter. Det er slet ikke underligt. Måske du kan tage en snak med din kæreste omkring det her? Og måske forklare ham hvad du tænker om det? Så kan I lave nogen aftaler, der gør, at I (forhåbentlig) har en god oplevelse med det, hvis I vælger at prøve det af.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen.
De bedste hilsener,
Pernille