porno
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej. jeg er en pige på 11 snart 12 år, som er begyndt at se gratis porno på nettet. mit spørsmål er bare om det er normalt, eller forkert? er jeg for ung, til at onanere og se porno? jeg har det altid dårligt med at jeg har onaneret eller set porno, og skammer mig meget. men samtidig kan jeg godt lide at se det??

Svar:
Hej Pige 11 år.
Det er fedt at høre at du er kommet godt i gang med at onanere og det er virkelig ikke noget du skal skamme dig over. Det er helt normalt og en meget god måde du kan lære din krop bedre at kende på.
Det at se porno er helt normalt og det er der faktisk en del, der gør. Men jeg vil sige at jeg synes du måske er lidt tidligt ude. Fordi du kun er 11 år, så skal du være opmærksom på, at du på nettet kan finde noget porno, som kan virke meget voldsomt. Porno er sex mellem voksne mennesker som er over 18 år og det er 100% skuespil - altså sådan som det er i filmen, sådan er det ikke nødvendigvis i virkeligheden. Det er derfor porno mest er for voksne, og loven siger faktisk også at du skal være 18 år, før du må se porno.
Jeg synes ikke du er unormal, men jeg synes som sagt du er lidt ung til at se porno. Jeg synes du skal vente til du er lidt ældre med at se porno.
Det er lidt svært at give dig præcise tips til hvad du kan gøre istedet for at se porno, men måske kunne du finde frække billeder i aviser, ugeblade eller bøger om kroppen på biblioteket. Nogle gange
Jeg håber du kan bruge mine råd :)
Venlig Hilsen Mie