Sperm
brevkassespørgsmål af
soyahat
14 år
Jeg har prøvet at komme efter jeg har onaneret en gang før. Men nu kommer der ikke mere end en lille dråbe ud. Den ene gang kom der en forholdsvist god klat ud. Men nu kun en dråbe. Hvad kan det skyldes og hvad kan jeg gøre?

Svar:
Kære Soyahat,
Hvad du beskriver, er helt normalt. Hver gang du har udløsning, da vil al den sperm du har i dig komme ud med udløsningen. Når du onanerer to eller flere gange i træk, så er der kun nok sperm til første ladning, og du vil derfor kun komme et par få dråber, eller slet ingenting. Du har simpelthen ikke mere tilbage, og din krop har ikke nået at producere nyt sperm, eller kun meget lidt, i mellemtiden. Hvis du ikke har onaneret i et stykke tid, vil du have længere tid til at producere nyt sæd, og der vil igen komme en god klat ud. Men husk, det er helt normalt, og er bare en af kroppens begrænsninger.
Håber du har fået svar på dit spørgsmål, og er blevet klogere på din krop. Hvis du gerne vil vide mere eller har et helt andet spørgsmål, så skal du være velkommen til at skrive ind til os igen.
Mange hilsner,
Torben - brevkasserådgiver