Aldersgrænser (hvis den er der)
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige på 17 år, som sltid har haft det nemt ved at falde for 25 år ældre mænd. Til min sidste skoledagsfest i 10. Klasse var der en dørmand/vagt der, som jeg blev helt skudt i. Han var så pæn, høj og sød. Jeg snakkede meget medham den aften, og fandt ham da også på facebook og blev venner med ham. Til min store overraskelse skrev han pludselig til mig, og var har skrevet rigtig meget sammen siden (d.29/6-16), og der er ligesom et eller andet. Vi synes i hvertfald godt om hinanden, han synes også at jeg har en pæn røv osv. Og det har heg det helt fint med. Sagen er så den at jeg er 17 og han er 42, og den gør ondt på mig. Jeg elsker virkelig at skrive med ham, for han er så behagelig og bare.. Ja.. Ham. På trpds af hans alder er han sådan en jeg godt kunne se mig sammen med. Der er 1000 tanker der går gennem mit hoved, fordi at det tyder ikke på at han synes at alderen er et problem, men det gør jeg jo - mest fordi jeg er bekymret for, hvad andre tænker og kunne ginde på at gøre. Han er bare så dejlig, og det kilder i maven når han skriver til mig. Hvad skal jeg gøre? Kan ikke sige det til mor, for så synes hun jeg skal stoppe med at skrive med ham, men det vil jeg ikke.
Mvh. En pige der er meget forelsket:)

Svar:
Hej forelskede pige :)
Åhhh ja - kærligheden er en underlig størrelse og den kan ramme os hvor vi mindst venter det. Det lyder dog som om at du af flere omgange er faldet for fyre der er væsentligt ældre end dig selv – har du overvejet hvad det kan skyldes? Fx med hensyn til hr. Dørmand- hvad er det så ved ham der gør at du godt kan se dig sammen med ham?
Jeg mener er det fordi han har ’styr’ på sit liv, job, hus, bil osv.? Er det hans udseende? Måden han skriver på eller hvad er det der gør ham helt særlig? Jeg er sikker på at der er mange der synes du har en pæn røv, så det er nok næppe det der gør forskellen :)
En ting er at skrive en masse sammen, noget andet er at mødes, så måske du skal mødes med ham et par gange og se hvordan du har det med det? Hvis han gør dig glad og du gør ham glad, så må folk jo tænke hvad de synes – så længe det er det rigtige for jer to. Det kan også være at det I slet ikke kan finde ud af det når I sidder overfor hinanden.
Du er ung og kommer til at opleve kærlighed til/fra mange forskellige fyre/mænd hvis han ikke ender som din eneste ene. Hvis det føles rigtigt helt ned i maven, så følg mavefornemmelsen bare husk at passe på dig selv undervejs. Det er dit liv og du skal gøre hvad der er rigtigt for dig :)
Al mulig held og lykke med kærligheden!
Mange hilsner
/ Trine