Føgler mig Svigtet
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus. Jeg er en pige på 12 år og jeg følger mig svigtet af min bedste veninde, Fordi der er en dreng i min Klasse, Jeg er vildt forelsket i, Min Bedste veninde og ham har været kærster et på gange, og sidst slog han op, med hende, så der var vild krig imelem dem og det var mig og en anden, der måtte "samle stumperne op" og gøre det godt igen. og nu kan de lide hinanden igen, og jeg følger mig svigtet på en måde. de har aldrig rigtig kysset med hinanden, men jeg har et par gange kysset med ham, og det er det bedste jeg har prøvt. Håber i kan hjælpe. Hilsen, den svigtede pige

Svar:
Kære svigtede pige
Jeg kan godt forstå det er rigtig træls når du nu er vild med den dreng, og din veninde og ham har været så meget uvenner før, men alligevel kan lide hinanden igen.
Jeg sidder og tænker om din veninde godt ved at du er vild med ham og har kysset med ham? Jeg tænker nemlig det er vigtigt at du fortæller din veninde, at du er vild med ham, så I kan få talt lidt om hvordan I kan sørge for at jeres følelser for ham ikke kommer til at ødelægge jeres venskab. Hvordan kan I støtte hinanden, hvis den ene af jer bliver kærester med ham? Og hvad kan I gøre hvis det forhold så ikke går? Må den anden så godt komme sammen med ham?
Som jeg læser det, føler du dig også svigtet fordi du sidst måtte samle stumperne op og gøre alting godt igen efter de slog op, og måske skal du gøre det igen endnu engang, hvis de bliver kærester igen.. Og det kan jeg godt forstå du synes er irriterende, hvis du nu endnu engang skal ”redde det hele”. Så hvis de vælger at blive kærester igen, så synes jeg godt du kan fortælle dem, at hvis de bliver uvenner igen gider du ikke samle alle stumperne op igen – det er nemlig ikke dit ansvar.
Jeg håber du vil tage en snak med din veninde – som jeg ser det, er det det bedste du kan gøre lige nu. Når du har snakket med din veninde, kan du også overveje at være ærlig overfor ham og fortælle ham at du godt kan lide ham. Måske ved han ikke hvad du føler for ham, og tror derfor ikke at du er interesseret i at være kærester med ham?
Jeg håber du kan bruge mit svar – ellers er du velkommen til at skrive igen.
De bedste hilsner fra Heidi