Hårfarvning?? (hjemmefarvet)
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus!
Jeg har leverpostej/brunt hår, og ville gerne have det lyst...
Har engang prøvet afblegning, og vi afblegede det der hjemme.
Det blev tisgult... Men ville godt farve det lyst igen...
Helst uden afblegning da det svider... Det må heller ikke være for dyrt...
Og er der egentlig en aldersgrænse på hvornår man må købe hårfarve??
Nogle gode råd omkring farvning?
Svar hurtigst muligt da jeg kaster mig ud i det i morgen :)))
K.H. Den forhastede

Svar:
Hej Forhastede.
Jeg tror, der er mange piger, som kender til din situation. Der er nemlig mange unge piger, som gerne vil prøve at farve hår, men som ikke vil bruge alt for mange penge på det. På samme måde er der også mange, som har prøvet, at hjemmefarvning er gået galt.
Når man gerne vil farve sit hår lysere, er der desværre en stor risiko for, at farven ikke bliver helt som håbet, hvis man vælger selv at farve det. Hjemmefarve er heller ikke af så høj kvalitet, og der er derfor ikke garanti for, at det bliver pænt, holder længe og er sundt for håret. Du fortæller, at hjemmefarvningen er mislykkes før, og derfor tænker jeg, at det er meget vigtigt, at du ikke forsøger det igen. Når det ikke gik godt sidste gang, vil det måske heller ikke gå godt denne gang, og så vil du nok blive rigtig træt af det, da det bliver sværere og sværere at rette op på, efter det er gået galt af flere omgange.
Jeg vil helt klart råde dig til at gå til frisøren og få det farvet der. Jeg ved, det er dyrt, men jeg er sikker på, at du vil få det bedste resultat hos frisøren. Du må også huske på, at frisøren har forstand på at farve hår og derfor kan give dig gode råd om hårpleje og hårfarve. Udover det bruger frisører også hårfarve af høj kvalitet, som ikke skader håret på samme måde som det farve, du selv kan købe. Fordi frisørens hårfarve er af høj kvalitet, vil der også være langt mindre risiko for, at det kommer til at svide under farvningen.
Du må huske på, at selvom det er mange penge, man giver ud til frisøren, så kan det ende med at blive den billigste løsning i det lange løb. Med det mener jeg, at man let kan komme til at bruge rigtig mange penge på hjemmefarve, omfarvning osv., hvis det bliver ved med at blive et utilfredsstillende resultat. Hos frisøren vil du få et flot, langvarigt resultat og god vejledning.
Jeg ønsker dig held og lykke med hårfarvningen og håber, du får en farve, du bliver glad for :-)
Vh. Matilde