Jeg savner ham :-(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse.. Jeg mødte denne her helt fantastiske fyr, som vi kan kalde K, til en fest for 3 måneder siden.. Jeg faldte for ham lige med det samme, på trods af jeg havde en kæreste på daværende tidspunkt.. Men det føltes så rigtigt at jeg endte med at gøre det forbi med min kæreste, og blive kærester med K efter vi kun havde kendt hinanden i 14 dage.. Det vidste sig at være den rigtige beslutning, for vi holdte virkelig af hinanden og var virkelig forelsket.. Men vores forhold fik en dum start, med en sur eks kæreste, der ville smadre K og det endte i noget værre rod, med 2 'grupper' mod hinanden.. Men mig og K holdte sammen og blev ved med det.. Men vi skændtes også en del, men hvergang vi skændtes fandt vi hurtigt ud af det igen.. Lige indtil en dag hvor vi havde hygget os rigtig meget og kom op at skændes om noget fuldstændig latterligt da han var kørt hjem & det endte i at han gjorde det forbi efter blot 3 uger sammen. Jeg var sønder knust og tog i byen med pigerne for at glemme ham, hvilket gik helt i vasken, jeg græd fra jeg kom, til jeg blev nød til at tage hjem allerede klokken 00.. Han var fra det ene øjeblik til det andet fuldstændig kold.. Nu er der gået en måned, og jeg savner ham stadig.. I mine frustationer, har jeg skrevet nogle dumme ting til ham og det er endt i at han direkte hader mig nu.. Men mit hjerte vil bare ikke slippe ham.. Jeg kan ikke se en fremtid uden ham, jeg kan ikke holde ud at tænke på at jeg aldrig skal være sammen med ham igen, at jeg aldrig skal ligge i hans arme igen, at han aldrig skal sige at han elsker mig. Jeg har aldrig følt sådan for en fyr før, han var alt hvad jeg altid har drømt om.. Og uanset hvor meget jeg fortæller ham det, bliver han ved med at være sur og kold.. Jeg kan ikke holde tanken ud om at der er en anden der skal tage hans plads.. Jeg hverken kan eller vil uden ham.. Mine veninder er ved at være trætte af at høre på mig og se mig græde, men jeg kan bare ikke give slip på ham.. Håber du/i har en idé til hvad jeg kan gøre, for at få ham tilbage, for jeg vil ikke uden ham... Hilsen den ulykkelige pige..

Svar:
Hej med dig
Øv det har været en hård og turbulent tid for dig. Jeg kan godt mærke på dig at det er ret uoverskueligt og svært lige nu. Måske kan jeg hjælpe dig lidt.
Det første jeg kom til at tænke på var, at netop fordi der er sket så meget på så kort tid, gør det ekstra hårdt. Det hele startede med at du stoppede med din eks og fik en ny kæreste. Fuldstændig forelsket og det føles helt rigtigt og så balladen med de grupper af venner og så 3 uger senere slår han op og nu 1 måned senere er der næsten had fra ham, fordi du er kommet til at sende nogle dumme beskeder i frustration. Og alt det her er inden for et par måneder.
Nu sidder du en måned efter og kan mærke det her hul efter ham og du føler ikke du kan give slip eller forestille dig en anden tage hans plads. Og det kan jeg godt forstå, fordi du er faktisk stadig i sorg over det du har mistet.
Det er en rigtig dejlig følelse, når man kan mærke noget rigtigt. Men så gør det også rigtig ondt, hvis man mister det. Det er en del af livet og noget alle oplever på et tidspunkt i livet.
Der er desværre ikke noget nemt svar her eller en eller anden genial ting du kan gøre for at det går over, for det tager tid. Du bliver nød til at acceptere det der er sket, men også acceptere at det tit tager længere tid end en måned at komme over en kæreste man holdt meget af.
Så jeg synes du skal prøve at fylde din dag med nogle ting som du godt kan lide. Det kan være veninder, fritidsinterésser, biograffilm eller hvad du nu godt kan lide. Du skal prøve at passe godt på dig selv og ved at lave nogle gode ting så heler dit sår nemmere. på et tidspunkt vil du mærke at det løsner lidt op og du begynder at kunne se mere fremad. Og på et tidspunkt virker tanken om en ny kæreste ikke så vanvittig mere.
Så bliv ved med at snakke om det, kig måske forbi chatten her i Cyberhus, snak med veninderne og måske dine forældre. Det hele hjælper dig til at bearbejde din sorg og komme videre i dit liv, men husk det kan sagtens tage noget tid.
Jeg håber alt det bedte for dig
Venlig hilsen
Erroll