Jeg vil være sammen med min eks igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej brevkasse.. Min ekskæreste og jeg havde været sammen i knap 6 måneder, indtil for 2 måneder siden, da vi slog op pga. at vi begge havde kysset udenom. Dengang blev vi rigtig sure på hinanden og det gik derfor meget stærkt med at slutte kontakten. Vi har skrevet sammen på det sidste, men bare som gode venner. Vi har bl.a. drøftet om hvad vores forhold indebar da vi var sammen, og kom frem til at vi begge sad lidt i klemme, i forskellige kønsroller. Problemet er nu bare at jeg nu har indset hvad jeg gjorde galt dengang, og jeg ville gøre alt for at han ville give mig en chance til. Jeg elsker ham rigtig højt, og har aldrig mødt en fyr som ham, han er meget speciel :) Jeg sidder og skriver med ham lige nu, men det er ikke noget specielt godt nok. Jeg ville ønske jeg aldrig havde kysset med ham den anden, det betød intet. Den eneste grund til at jeg gjorde det var, at min eks havde kysset en anden pige. Jeg ved at han blev rigtig ked af det, da jeg fortalte ham hvad jeg havde gjort. Meget mere ked af det end jeg havde forventet, det er også derfor jeg er så bange for at han ikke vil have mig igen. Jeg tænker på ham hver dag, men jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til ham. Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg er helt ude af den. Forstår I, jeg har aldrig holdt så meget af en dreng i hele mit liv.

Svar:
Hejsa
Det lyder da ikke som en særlig rar oplevelse for følelserne, så lad os se om jeg kan være til hjælp.
Min første tanke er, at når det handler om kærlighed, kan det ske at man sårer hinanden. Vi er mennesker, og vi kan ikke undgå at komme til at lave nogle dumheder. Men hvis man lærer af sine dumheder og står ved dem, så tror jeg faktisk at vi blive stærkere som mennesker.
Min anden tanker er, at det ikke er til at sige om han vil være sammen med dig igen, men eftersom at I kan snakke og skrive sammen, så er der også en mulighed for at du kan bringe spørgsmålet om et nyt forhold op med ham. Jeg tænker ihvertfald at det kunne være godt for jeres følelser at få fortalt hvordan I følte både før, under og efter jeres sidste forhold. For på den måde kan I få fortalt hvordan I har det, og det kan måske være med til at flytte jer tættere på hinanden. Altså, at I forstår hinanden og hvorfor I gjorde som I gjorde. At få renset luften, hedder det vist.
Hvis du ikke har nemt ved at få fortalt dine følelser eller hvis du synes en sms er for kort til at forklare det, så prøv med et brev. I et brev kan man ofte få skrevet nogle ting, som kan være svære at sige i face-to-face.
Jeg håber at du kunne bruge mit svar.
Mvh
Casper