Veninde
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg har haft en stort skænderi med min veninde og nu vil hun slet ikke snakke med mig. Hun svarer heller ikke på mine beskeder. Hvordan kan jeg få hende til at svare. Det var mig der kom til at sige noget dumt og det er jeg ked af. Men hvordan får jeg hende til at til at forstå det.

Svar:
Hej med dig,
Tusind tak for dit spørgsmål her ind til brevkassen! Jeg kan sagtens forstå, at du er ked af, at du kom til at sige noget dumt til din veninde. Først og fremmest har jeg lyst til at nævne for dig, at det er fuldstædig naturligt, at man sommetider kan komme til at sige nogle dumme ting, som man bagefter fortryder. Det kan være, at man faktisk er rigtig ked af noget, men måske kommer til at udtrykke det på en lidt træls måde.  Det bedste du kan gøre er, at sige undskyld.  Måske er det også det du har prøvet via. de beskeder, som du har sendt til din veninde?
Jeg har også lige lyst til at nævne, at alt de fleste af os bestemt ikke synes det er særlig sjovt eller rart at være uvenner med de mennesker, som betyder meget for os, derfor er det også helt naturligt, at du ikke synes, det er særlig sjovt at være uvenner med din veninde.
Jeg kan sagtens forstå, at du synes det er ekstremt svært, at din veninde ikke svarer på dine beskeder, når du måske har forsøgt at skrive undskyld til hende, og forklare hende, at du er ked af det som du fik sagt. Jeg kommer til at tænke på, at det kan være at din veninde har brug for lidt tid, før hun er klar til at svare dig, og så kan det måske være en god ide lige at give hende lidt tid. Det er selvfølgelig svært ikke at kunne gøre mere, men måske kan du lave nogle ting som du holder af i mellemtiden,  sådan at du kan tænke lidt på noget andet.
Jeg håber meget, at du kan bruge mit svar til noget!