WAOW!!!
brevkassespørgsmål af
Flemse far
12 år
Jeg er en 12 årig dreng som lider af en for stor penis. Er det normalt at have en 21 cm lang penis? (Har målt med lineal)

Svar:
Kære Flemse far,
Med dine 21cm ligger din penis et godt stykke over gennemsnittet og klart i den store ende. Men der er ikke som sådan noget unormalt ved den. (Læs evt. mere her). Normalområdet spænder nemlig virkelig bredt - alt fra nogle få centimeter til den høje ende af tyverne er inden for normalen. Penisser kommer i alle former, størrelser og farver, og man kan derfor ikke sige noget entydigt om, hvordan en "normal" penis ser ud.
Som jeg skrev før er 21cm et stykke over gennemsnittet, og når du samtidig kun er 12 år kunne det tyde på, at er du en af dem, der er tidligt udviklet. Det betyder, at din penis allerede nu er vokset meget og måske endda er færdigudviklet, og derfor måske ikke kommer til at vokse så meget mere. Det er der intet forkert eller unormalt i. Det skyldes blot, at det ikke nødvendigvis er alt på kroppen, der forandrer sig på samme tid, når man rammer puberteten. For nogle starter det med skægvækst og kønsbehåring, for andre starter det med en stemme i overgang og for andre igen starter det med en voksende penis. Men når først puberteten er i gang skal de andre kropsdele nok følge trop på et tidspunkt.
Mange hilsner,
Siv