Hvorfor bløder jeg ud af røv hullet
brevkassespørgsmål af
Jens
13 år
Hvorfor bløder jeg ud af røven. Det er blødt ud af min røv i ca 1månen og jeg ture ikke og sige det til mine forældre fordi det er pinligt. Og jeg er kommet frem til at det ikke er en homoride.

Svar:
Hej Jens
Det kan der være mange årsager til, og det bliver du nødt til at tale med lægen om. Det er vigtigt, du får talt med lægen om det. Hvis du har dit person nr. som står på dit sygesikring, kan du altid bare ringe og tale med lægesekrætæren om det. Det altid er skal undersøges, hvis man bløder et sted fra kroppen, og man ikke har slået sig og det ikke stopper indenfor et par uger.
Hvis du ikke har lyst til at tale med dine forældre om det, kan du måske sige, at du gerne vil have en tid alene ved lægen, da du oplever det er lidt privat og ikke ønsker forældre med. Det er forhåbenligt bare noget ufarligt, og så behøver dine forældre ikke nødvendigvis involveres i det.
Vigtigt at få talt med lægen/lægesekrætæren om det.