Vil gerne møde andre bøsser
brevkassespørgsmål af
Jeppe
16 år
Jeg er en dreng på 16, og jeg har i flere år følt mig som bøsse. Jeg har nu valgt at sige jeg vil prøve skridtet videre. Jeg vil gerne prøve at give en sutter til en anden dreng. Jeg var ved at spørge en af mine venner fra min gamle klasse, men turde ikke at spørge i sidste ende. Går på efterskole nu, men der er ikke lige nogle som udtrykker sig for at være gay. Mit spørgsmål er så, hvordan jeg finder en på min alder, som der er gay og har lyst til sex.

Svar:
Hej med dig
Det lyder virkelig til at du har gjort dig nogle gode tanker om din seksualitet, og det er helt naturligt at du er nysgerrig på hvordan det kan udvikle sig.
Min umiddelbare tanke er at du nok skal prøve at være tålmodig. Selvom jeg ved at det er svært at være tålmodig, så kommer der sjældent noget godt ud af at fremtvinge en seksuel oplevelse. Det du kan gøre, er at opsøge flere fællesskaber med andre unge som også udforsker deres seksualitet. Så kan du både høre lidt om hvordan og hvor de leder efter en kæreste eller partner, ligesom du kan få lov at mærke sammenhold med andre som deler din oplevelse.
lgbt+'s side, kan du se en oevrsigt over alle de aktiviteter de har i hele Danmark. Måske er der nogen af dem som kunne give mening for dig at deltage i?
På Grænseløst.dk kan du også finde gruppechats om seksualitet her i februar. Der deltager også gæsterådgivere som har en særlig viden om seksualitet. Læs mere om gruppechatten her
Jeg ved godt at det er svært at være tålmodig, når man bare gerne vil ud og udforske sin seksualitet. Derfor håber jeg at du vi passe godt på dig selv, og samtidig også huske at du har masser af tid foran dig til at eksperimentere, udforske og nyde.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Venlige hilsner,
Camilla